عصر خودرو

به منظور ارتقاء تجارت کشور با بازارهای بین المللی؛

کارگروه توسعه صادرات به عراق در بورس کالای ایران تشکیل شد

عصر بازار- در راستای توسعه روابط تجاری و استفاده از ظرفیت های بورس کالای ایران برای افزایش حجم و تسهیل صادرات کالاهای ایرانی به عراق، کارگروه توسعه صادرات به عراق در بورس کالای ایران تشکیل شد.

کارگروه توسعه صادرات به عراق در بورس کالای ایران تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، "توسعه فعالیت جهت ارتقاء تجارت کشور با بازارهای بین المللی" یکی از 8 راهبرد اصلی بورس کالای ایران در سند استراتژیک این بورس به شمار می رود که در همین راستا کارگروه توسعه صادرات به عراق در بورس کالای ایران تشکیل و آغاز بکار کرده است.

    تعمیق ارتباط میان تجار و شرکت های ایرانی با طرف عراقی، همکاری با مناطق آزاد تجاری و اقتصادی ایران و عراق و تسهیل موانع گمرکی، استفاده از ابزارهای نوین مالی همچون معاملات گواهی سپرده کالایی و استقرار نظام انبارداری در مناطق آزاد و در نهایت رشد و تسهیل صادرات ایران به عراق از اهداف تشکیل این کارگروه در بورس کالا است. بر همین اساس مذاکرات و اقدامات به منظور تاسیس شعبه بورس کالای ایران در عراق برای صادرات انواع محصولات صنعتی و معدنی، فرآورده های نفتی و پتروشیمی و غذایی و کشاورزی فراهم شده است. 

    محمد حسنی سعدی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، دبیر کارگروه توسعه صادرات به عراق است و همچنین مدیران ارشد و معاونان بورس کالای ایران از اعضای این کارگروه هستند.

    برچسب ها