عصر خودرو

سیف در جمع خبرنگاران خبر داد؛

ابلاغ بخشودگی جرایم وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان تا هفته آینده

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی از ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرایم وام های کمتر از صد میلیون تومان تا هفته آینده خبر داد و گفت: بخشی از کارهای صرافی ها به بانکها منتقل می شود.

ابلاغ بخشودگی جرایم وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان تا هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ولی الله سیف در حاشیه همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید در جمع خبرنگاران گفت: به زودی بخشی از کار صرافی های کشور می تواند در نظام بانکی انجام شود، به این معنا که بخشی از کار صرافی ها به بانکها منتقل خواهد شد، این در حالی است که اکنون وضعیت درآمدهای ارزی مناسب است.

    رئیس کل بانک مرکزی افزود: بخشودگی جرایم دیرکرد وام های زیر صد میلیون تومان هفته گذشته به تصویب رسیده و هنوز به نظام بانکی برای اجرا ابلاغ نشده است. البته هم اکنون در حال تنظیم آیین نامه های آن هستیم که تا هفته آینده برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

    وی همچنین در خصوص نگرانی های سپرده گذاران تعاونی کاسپین نیز گفت:هنوز حسابهای تعاونی ها به طور کامل به کاسپین منتقل نشده است لذا نمی تواند ایفای تعهد کند. البته مدلی که بانک مرکزی پیشنهاد کرده بود، این بود که تعاونی ها، دارایی ها و بدهی های خود را به هیات مدیره موسسه تازه شکل گرفته کاسپین معرفی کنند تا او بتواند به تعهدات خود بپردازد.

    به گفته رئیس شورای پول و اعتبار، اینکه گفته می شود پرداخت وجوه به سپرده گذاران دیگر تعاونی های ادغام شده قبلا انجام می شده اما اکنون آن هم متوقف شده است، مربوط به یکی از واحدهایی است که ادغام شده و بقیه هم باید بیایند. اینکه مردم پیگیری می کنند، حقشان است اما باید صبر کنند و اجازه دهند که کاسپین همه منابع را تحویل گرفته و سپس به ایفای تعهدات بپردازد.

    برچسب ها