عصر خودرو

مذاکره برسر ساخت یک شهرک پتروشیمی

پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری آلمان به ایران

عصر بازار- شرکت Basf آلمان ابراز تمایل کرده که با سرمایه گذاری قریب به ۶ میلیارد دلار، یک شهرک پتروشیمی در ایران احداث کند که فعالیت این شهرک در راستای تکمیل زنجیره ارزش پروپیلن در ایران باشد.

پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری آلمان به ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پاییز سال گذشته بود که شرکت آلمانی Basf برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران ابراز تمایل کرد. مدیرعامل این شرکت آلمانی همچنین در سفر «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به ایران، با حضور در هیئت آلمانی به کشورمان سفر کرد و در این سفر از برنامه شرکت Basf برای سرمایه گذاری در بخش پایین دستی صنعت پتروشیمی ایران خبر داد. حتی تیمی از این شرکت آلمانی با بازدید از مناطق جنوبی کشور، فرصت های سرمایه گذاری در قالب احداث شهرک های پتروشیمی را مورد بررسی قرار دادند.

    در یک سال گذشته مذاکرات متعددی بین شرکت های آلمانی و مسئولان مجموعه وزارت نفت ایران انجام شده که در صورت نهایی شدن تمامی این مذاکرات و رسیدن آنها به مرحله قرارداد، 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری از سوی شرکت های آلمانی در صنعت نفت ایران صورت می گیرد. از این میان محور مذاکرات در حدود 6 میلیارد دلار در بخش پتروشیمی و حدود 6 میلیارد دلار در بخش بالادستی صنعت نفت است.

    شرکت Basf ابراز تمایل کرده که با سرمایه گذاری قریب به 6 میلیارد دلار، یک شهرک پتروشیمی در ایران احداث کند که فعالیت این شهرک در راستای تکمیل زنجیره ارزش پروپیلن در ایران باشد.

    همچنین شرکت Wintershall آلمان که از شرکت های زیر مجموعه شرکت BASF بزرگ‎ترین شرکت صنایع شیمیایی جهان است در فروردین ماه سال جاری تفاهمنامه ای با شرکت ملی نفت ایران به منظور انجام مطالعات روی چهار مخزن نفتی واقع در غرب ایران به امضا رساند. پایگاه اطلاع رسانی نشریه naturalgasworld به نقل از سخنگوی شرکت Wintershall آلمان مهر ماه سال جاری اعلام کرد که این شرکت آلمانی هنوز در حال بررسی 4 میدان نفتی در ایران است.

    اخیراً نیز شرکت آلمانی Lurgi در مذاکراتی با شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی ایران، مذاکراتی در جهت ساخت واحدهای پروپیلن در ایران داشته است.

    برچسب ها