عصر خودرو

با بهره برداری از ۲ طرح جدید؛

تولید نفت ایران ۱۵ هزار بشکه افزایش می یابد

عصر بازار- یک مقام مسئول از افزایش ۱۵ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت ایران با بهره برداری از دو مجتمع جدید نمک زدایی در مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد.

تولید نفت ایران ۱۵ هزار بشکه افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت ملی نفت ایران، هوشنگ صیدالی در تشریح برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت با کیفیت در منطقه نفتی گچساران به عنوان یکی از قطب‌های تولید نفت ایران، گفت: هم اکنون اکثر تولید نفت از میادین این منطقه عملیاتی که در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس قرار گرفته‌اند، صادرات به بازارهای جهانی است.

    مدیر عامل شرکت نفت و گاز گچساران با تاکید بر اینکه هم اکنون اجرای پروژه های افزایش ظرفیت و بلهبود کیفیت تولید نفت در این منطقه عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس دو کارخانه نمکزدایی جدید با ظرفیت فرآورش 165 هزار بشکه نفت خام در روز مراحل پایانی راه اندازی را پشت سر می‌گذارد.

    این مقام مسئول، افزود: این دو پروژه شامل احداث مجتمع نمک‌زدایی «گچساران 3» با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز و «بی بی حکیمه یک» با ظرفیت 55 هزار بشکه در روز است.

    صیدالی با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه‌ها ظرفیت نفت خام‌ ایران در مجموع حدود 15 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی با تزریق پساب واحدهای نمک زدایی به چاهای دفعی از مهم ترین اهداف اجرای پروژه‌های نمک زدایی است.

    برچسب ها