عصر خودرو

در شانزدهمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در فرابورس ایران مطرح شد

رتبه نخست «غگلپا» در شاخص سودآوری صنایع لبنی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان به موفقیت‌های این شرکت در عرصه داخلی اشاره کرد و گفت: شرکت پگاه گلپایگان در جشنواره ملی بهره‌روی در گروه صنایع لبنی رتبه نخست شاخص سودآوری را از آن خود کرد. این شرکت در سال ۹۲ و ۹۴ نیز تندیس واحد تولیدی نمونه لبنی کشور را به دست آورد.

رتبه نخست «غگلپا» در شاخص سودآوری صنایع لبنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، شانزدهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» در فرابورس ایران به بررسی ظرفیت‌های شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان اختصاص داشت و طی آن مواردی همچون وضعیت مالی و عملیاتی، برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز شرکت، شرایط عرضه اولیه پگاه گلپایگان و ... توسط مدیران این شرکت و هلدینگ صنایع شیر ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    مدیر روابط عمومی فرابورس با بیان اینکه در نشست‌های خبری یک‌ دیدار، یک عرضه تلاش می‌کنیم در خصوص شرکت‌هایی که در صف عرضه اولیه قرار دارند اطلاعات جامع و کاملی را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم برسانیم، گفت: شانزدهمین سری از این نشست‌های خبری در حالی در فرابورس ایران برگزار می‌شود که این نشست‌ها جایگاه خود را در میان رسانه‌ها یافته است و موجب اطلاع‌رسانی هرچه شفاف‌تر در خصوص ویژگی‌ عرضه‌های اولیه فرابورس می‌شود.

    مبینا بنی‌اسدی به عرضه اولیه پگاه گلپایگان در معاملات روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه اشاره کرد و گفت: تعداد 12 میلیون سهم از «غگلپا» در بازار دوم به خریداران عرضه اولیه می‌شود که روش عرضه آن ثبت سفارش است. همچنین شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین مدیر عرضه و متعهد خرید سهام این شرکت است و خریداران در دامنه قیمتی 9000 تا 9900 ریال امکان ثبت سفارش برای این عرضه را دارا هستند.

    به گفته وی «غگلپا» سومین شرکتی است که در کمتر از یک ماه به روش ثبت سفارش (Book Building) به خریداران عرضه می‌شود.

    در ادامه این نشست قائم‌مقام شرکت سهامی صنایع شیر ایران به عنوان سهامدار عمده شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان به ارائه توضیحاتی از این شرکت پرداخت و گفت: شرکت پگاه گلپایگان به عنوان یک شرکت بسیار موفق از لحاظ سودآوری و تنوع تولید و محصول به شمار می‌رود و بنا به عرضه موفق شرکت پگاه گلستان در چند ماه گذشته این شرکت نیز در صف عرضه فرابورس قرار گرفته است.

    مهدی قربانی همچنین از عرضه اولیه سهام شرکت پگاه تبریز در فرابورس ایران خبر داد و افزود: بنا داریم در صورت حصول تمامی شرایط لازم تا دهه فجر شرکت پگاه تبریز را نیز در بازار فرابورس ایران عرضه اولیه کنیم.

    پگاه گلپایگان؛ نخستین واحد تولید صنعتی پنیر کشور

    شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان آذرماه سال 94 در بازار دوم فرابورس ایران پذیرش و نماد آن شهریورماه سال جاری درج شد. این شرکت با نماد «غگلپا» در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر و زیرگروه تولید لبنیات قرار دارد.

    مدیرعامل پگاه گلپایگان نیز در ادامه به بیان ویژگی‌های این شرکت پرداخت و توضیح داد: شرکت در سال 62 به عنوان یکی از کارخانه‌های فرآوری شیر در شهر گلپایگان واقع در استان اصفهان با ظرفیت 5 تن در روز راه‌اندازی شد. پس از آن با طرح‌ توسعه مبنی بر راه‌اندازی خط تولید پنیر سنتی به روش صنعتی که از آلمان خریداری شده بود ظرفیت تولید روزانه خود را به 25 تن افزایش داد.

    به گفته عبدلله قدوسی، این شرکت به منظور حفظ ارزش غذایی شیر در سال 82 اقدام به تاسیس کارخانه استریل کرد که با خرید دستگاه‌های بسته‌بندی تتراپک از سوئد در سال 84 با ظرفیت استریل روزانه 30 تن محصولاتی نظیر خامه، شیر ساده، شیر کاکائو و ... به بهره‌برداری رسید.

    وی در ادامه با بیان اینکه شرکت پگاه گلپایگان با ظرفیت اسمی فرآوری روزانه 325 تن شیر در زمینی به مساحت 14.5 هکتار و زیربنای 14 هزار مترمربعی قرار دارد، افزود: این واحد به عنوان نخستین واحد تولید صنعتی پنیر در کشور به فعالیت مشغول است و متوسط روزانه ظرفیت فرآوری عملی شیر توسط این شرکت 200 تن است.

    «غگلپا» صادرکننده نمونه استان اصفهان

    این مقام مسئول همچنین به موفقیت‌های این شرکت در عرصه داخلی اشاره کرد و گفت: شرکت پگاه گلپایگان در جشنواره ملی بهره‌روی در گروه صنایع لبنی رتبه نخست شاخص سودآوری را از آن خود کرد. این شرکت در سال 92 و 94 نیز تندیس واحد تولیدی نمونه لبنی کشور را به دست آورد.

    به گفته وی این واحد طی سال‌های 90 تا 92 به عنوان صادرکننده نمونه استانی انتخاب شده و در بحث نظارت بر مواد غذایی استان اصفهان در سال جاری واحد برتر این استان انتخاب شده است.

    قدوسی همچنین شرکت پگاه گلپایگان را نخستین شرکتی معرفی کرد که به ترتیب در سال‌های 77 و 79 به ترتیب استانداردهای ISO 9002 و ISO 14001 را دریافت کرده است.

    تلاش برای افزایش سهم بازارهای صادراتی

    مدیرعامل شرکت پگاه گلپایگان پروژه تولید شیر خشک و آب پنیر را به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت عنوان کرد که عملیاتی شده است و گفت: پروژه پنیر سخت و نیمه سخت نیز طرحی است که به صورت آزمایشی آغاز شده و در برنامه‌های آتی شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

    وی بازارهای صادراتی «غگلپا» را کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان برشمرد و بیان کرد: نمونه‌هایی از محصولات این شرکت به روسیه نیز فرستاده شده تا در صورت امکان محصولات تولیدی را به این کشور صادر کنیم. ضمن اینکه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را نیز در دست بررسی و اقدام داریم.

    به گفته قدوسی از 1200 برند تولیدکننده لبنیات کشور تنها 5 شرکت مجوز صادرات به روسیه را دارا هستند که شرکت پگاه گلپایگان یکی از این 5 شرکت است.

    هفت شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران در بازار سرمایه

    وحید وحیدی، معاون مالی و سرمایه‌گذاری صنایع شیر ایران نیز با بیان اینکه این هلدینگ 30 شرکت دارد که از این تعداد 7 شرکت وارد بازار سرمایه شده‌اند، عنوان کرد: از این 7 شرکت 5 شرکت عرضه شده‌اند و پگاه گلپایگان به عنوان ششمین شرکت فردا به عموم عرضه اولیه می‌شود و پگاه آذربایجان شرقی (تبریز) نیز که در فرابورس پذیرش شده در زمان مقتضی به روی تابلو خواهد رفت.

    به گفته وی شرکت صنایع شیر ایران علاوه بر اینکه فردا 10 درصد از سهام پگاه گلپایگان را برای نخستین بار عرضه اولیه می‌کند، 10 درصد دیگر را نیز در تعهد عرضه دارد که بسته به شرایط بازار در خصوص آن اقدام خواهد کرد.

    ارقام مهم در صورت‌های مالی

    مدیر مالی شرکت پگاه گلپایگان نیز در بخش دیگری از این نشست خبری به بیان ارقام مهم در صورت‌های مالی این شرکت پرداخت و گفت: سرمایه این شرکت 120 میلیارد ریال است و فردا تعداد 12 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام آن به عموم عرضه می‌شود.

    به گفته فیاضی شرکت برای سال مالی 95 سود هر سهم را 1346 ریال پیش بینی کرده که از این میزان در دوره 9 ماهه 84 درصد را پوشش داده است که عملکرد مناسبی به شمار می‌رود.

    وی فروش روزانه شیر در این شرکت را نیز 4 میلیارد ریال و دوره وصول مطالبات را نیز 30 روزه عنوان کرد.

    همچنین مدیرعامل این شرکت سود «غگلپا» را پیش از کسر مالیات در طول سال‌های گذشته روبه رشد خواند و گفت: سال 92 سود شرکت 50 میلیارد ریال بود که در سال 93 به 67 میلیارد ریال رسید. این رقم همچنین در سال‌های 94 و 95 نیز به ترتیب به 150 و 216 میلیارد ریال افزایش یافته است.

    برچسب ها