عصر خودرو

وزیر انرژی قطر:

قیمت نفت با افزایش تولید آمریکا هم به توازن می‌رسد

عصر بازار- وزیر انرژی قطر گفت، حتی با افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا، بازار نفت به دلیل اجرای توافق کاهش تولید احتمالا به توازن خواهد رسید.

قیمت نفت با افزایش تولید آمریکا هم به توازن می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد السدا، وزیر انرژی قطر گفت، حتی با افزایش تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا، بازار نفت به دلیل اجرای توافق کاهش تولید احتمالا به توازن خواهد رسید.

    السدا گفت: «من فکر می کنم با افزایش تقاضا در نهایت تمام نفت شیل تولیدی، در بازار هضم خواهد شد.»
    وزیر انرژی قطر افزود، تقاضا در بازار وضعیت خوبی دارد و انتظار می رود رشد تقاضا امسال نیز حدود 1.2 میلیون بشکه در روز باشد.
    اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان توافق کرده اند که تولید خود را در شش ماهه نخست سال جاری میلادی حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند تا مازاد عرضه موجود در بازار را مهار کنند.
    در همین حال، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان هم گفت، تولید کنندگان نفت در حال تبعیت از تعهدات خود هستند و با تبعیت کامل از توافق کاهش تلوید، میزان ذخایر جهانی نفت ممکن است تا اواسط سال به رقم متوسط 5 سال گذشته باز گردد.
    وی به خبرنگاران گفت: «دلیلی ندارد که ما به یکباره بگوییم که در ماه ژانویه به کاهش تلوید بیشتری نیاز داریم یا باید برای دوره ای طولانی تر تلوید را کاهش دهیم. آیا این وضعیت در نیمه دوم سال تغییر خواهد کرد؟ ممکن است، اما (این مسئله) امروز غیر محتمل به نظر می رسد.»
    آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که میزان ذخایر نفتی اقتصادهای صنعتی جهان در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشته و احتمالا این کاهش در ماه دسامبر نیز ادامه یافته است، اما با این وجود، میزان ذخایر نفتی این کشورها همچنان بیش از 300 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال گذشته است. در جولای سال گذشته، میزان ذخایر نفتی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه 3.101 میلیارد بشکه اعلام شد که رقمی بی سابقه بود.

    برچسب ها