عصر خودرو

همایش ۱۰۰ شرکت برتر (۱۹)

معاون وزیر صنعت در مراسم معرفی برترین شرکت‌های ایرانی مطرح کرد: رشد بهره‌وری کلید تبدیل ایران به قدرت اقتصادی

عصر بازار- معاون وزیر صنعت معتقد است بر اساس سند چشم انداز سال ۱۴۰۴، ایران باید در این سال باید به عنوان قدرت اقتصادی، علمی و فناوری منطقه تبدیل شده باشد و این آمار مستلزم محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری اقتصادی و ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها است.

معاون وزیر صنعت در مراسم معرفی برترین شرکت‌های ایرانی مطرح کرد: رشد بهره‌وری کلید تبدیل ایران به قدرت اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، منصور معظمی در مراسم معرفی برترین شرکت‌های ایرانی (IMI100) به راهکارهای مطرح شدن بنگاه‌های ایرانی در سطح بین المللی پرداخت و گفت: بزرگترین شرکت ایرانی در سال 94، فروشی در حدود 11 میلیارد دلار داشته است و این در حالی است که فروش شرکت‌ اول جهانی چندین برابر این میزان است. همچنین مجموع فروش 100 شرکت برتر ایرانی 180 میلیارد دلار است که این رقم برای 100 شرکت‌ برتر دنیا 480 میلیارد دلار است.  بنابراین شرکت‌های ایرانی بسیار کوچک هستند و باید برای بزرگ شدن گام بر دارند.

    مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه به لزوم وجود مدیران شجاع در صنعت کشور اشاره و اضافه کرد: بر اساس سند چشم انداز سال 1404، ایران باید در این سال باید به عنوان قدرت اقتصادی، علمی و فناوری منطقه تبدیل شده باشد و این آمار مستلزم محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری اقتصادی و ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان ها است.

    معاون وزیر صنعت با بیان اینکه آمارهای ده سال اخیر کشور نشان می‌دهد که از برنامه مورد نظر دور هستیم، افزود: از جمله دلایل تمایل بنگاه‌ها برای حضور در بازارهای جهانی، جهانی شدن اقتصاد، ایجاد فرصت‌های جدید کسب و کار، تغییرات شتابان تکنولوژیک، ظهور صنایع و نیازهای جدید، تشدید رقابت بر اساس حضور بدون مرزبندی بنگاه‌ها در بازارها، مجزا شدن زنجیره ارزش آفرینی ناشی از تخصصی شدن فعالیت‌ها و در نتیجه ایجاد شبکه ارزش به جای زنجیره ارزش و تمایل دولت‌ها برای حضور شرکت‌های تراز جهانی در کشور است. 

    معظمی در ادامه به پیش فرض های مهم جهت ایجاد مزیت رقابتی در سازمان پرداخت و گفت: در این راستا نیازمند توانمندی های مورد نیاز بنگاه های برای حضور در بازار جهانی هستیم. همچنین یکی از مهمترین راهکارها برای تحقق جهانی شدن داشتن یک شریک بین المللی و چابک شدن برای بنگاه‌های اقتصادی است.

    برچسب ها