عصر خودرو

بر اساس بخش‌نامه گمرک؛

صادرات تمامی محصولات پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های مرجع آزاد شد

عصر بازار- گمرک ایران اعلام کرده است که صدور تمامی محصولات شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی مرجع معرفی‌شده به عنوان مرجع رسمی تامین خوراک واحدهای تولیدی فرآورده‌های نفتی بلامانع است.

صادرات تمامی محصولات پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های مرجع آزاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، گمرک با صدور بخش‌نامه‌ای در این زمینه تاکید کرده است که با توجه به اینکه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های مرجع معرفی‌شده، خوراک مورد نیاز خود را به نرخ بین‌المللی از وزارت نفت تحویل می‌گیرند، صادرات تمامی محصولات تولیدی آن‌ها که دارای علامت استاندارد ملی بوده یا فرآیند استانداردسازی محصولات آن‌ها از سوی دفتر صادرات گمرک به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده است، هرچند نام کالاهای مذکور در پروانه بهره‌برداری آن‌ها درج نشده باشد، با رعایت سایر مقررات بلامانع خواهد بود.

    متن اصلی بخش‌نامه‌ای که دفتر صادرات گمرک به گمرکات اجرایی ابلاغ کرده به شرح زیر است:

    "پیرو بخش‌نامه شماره 203063/93/468 مورخ 93.11.06 موضوع پذیرش تعهد از کلیه شرکت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی مرجع معرفی‌شده به عنوان مرجع رسمی تامین خوراک واحدهای تولیدی فرآورده‌های نفتی جهت خروج محموله‌های صادراتی قبل از اخذ نتیجه نهایی آزمایشگاه و کارگروه فنی استاندارد اعلام می‌دارد:

    به موجب بند 4 ردیف 2 صورت‌جلسه مورخ 95.10.18 (جلسه مشترک گمرک ج. ا.ا با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز) مقرر گردید با عنایت به اینکه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های مرجع معرفی‌شده، خوراک (مواد اولیه) مورد نیاز خود را به نرخ بین‌المللی از وزارت نفت تحویل می‌گیرند.

    لذا صدور کلیه محصولات تولیدی ایشان (بنام آن واحدها) که دارای علامت استاندارد ملی هستند یا فرآیند استانداردسازی محصولات ایشان از سوی این دفتر به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ گردیده است لیکن نام کالاهای مذکور در پروانه بهره‌برداری آن‌ها درج نشده است (تا زمان درج نام محصول تولیدی در پروانه بهره‌برداری واحد تولیدی) با رعایت سایر مقررات بلامانع خواهد بود.

    بدیهی است مفاد این بخش‌نامه فقط در گمرکات مجاز به انجام تشریفات صادرات مشتقات مایع نفت و گاز کاربرد داشته و ابلاغ آن به سایر گمرکات صرفا جهت آگاهی است. "

    برچسب ها