عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۶۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۲۴هزار و ۵۴ قرارداد و ارزش سه هزار و ۲۴۲ میلیارد رسید که رشد ۶۷ درصدی را نسبت به معاملات روز شنبه تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۱۴ هزار و ۳۱۸ قرارداد رسیده بود.

رشد ۶۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، اگر چه دیروز در بازار آزاد دلار با کاهش نرخ رو به رو شد، اما پیش بینی ها از رشد بهای طلا با آغاز ریاست ترامپ در آمریکا مانع از افت بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران شد.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 209 هزار تومان، افزایش 0/23 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 255 هزار تومان رشد 0/73 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 291 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/47درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 326 هزار تومان معامله و رشد 0/74 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 358 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/75 درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    بازار سکه نقدی نیز دومین روز هفته را با نوسان قیمت پشت سر گذاشت، کارشناسان معتقدند در زمانی که بازار ساکت و راکت است به شدت تحت پیش بینی ها قرار می گیرد.

    بر اساس این گزارش قیمت‌ها در بازار دیروز طلا سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و 178 هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 595 و 316 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها