عصر خودرو

۴نماد در بازار سهام فرابورس طی یک روز معاملاتی بازگشایی شدند

عصر بازار- شاخص کل فرابورس در جریان معاملات امروز با ۲ واحد رشد به رقم ۸۴۰ واحدی رسید. نماد «مارون» با ۱.۸ واحد بر آیفکس اثر مثبت گذاشت و در مقابل نمادهای «شراز» و «سمگا» تا سقف ۱.۳ واحدی مانع از رشد بیشتر آن شدند.

۴نماد در بازار سهام فرابورس طی یک روز معاملاتی بازگشایی شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز چهارم دی‌ماه، نقل‌ و انتقال بیش از 184 میلیون ورقه در 36 هزار و 480 نوبت معاملاتی و به ارزش افزون بر یک هزار و 377 میلیارد ریال، نتیجه مبادلات صورت‌گرفته در بازارهای فرابورس ایران بود.

     47درصد از حجم و 80 درصد از تعداد کل معاملات در اختیار بازار سهام

    در مجموع بازاهای اول، دوم و پایه شاهد دادوستد بیش از 88 میلیون سهم بودیم که معادل 47 درصد از حجم کل معاملات امروز بود. ارزش معاملات بازار سهام نیز به رقمی نزدیک به 350 میلیارد ریال رسید. همچنین نزدیک به 80 درصد از تعداد معاملات امروز به بازار سهام تعلق گرفت و عدد 28 هزار و 880 نوبت دادوستدی را رقم زد. نماد معاملاتی «غشداب» در حالی امروز بیشترین حجم معاملاتی این بازار را کسب کرد که نماد «شلیا» در ادامه روند روز گذشته خود، بالاترین ارزش معاملاتی را تجربه کرد. در ادامه نماد «حسیر» دومین رتبه بازار سهام را به لحاظ حجم و ارزش به دست آورد.

    بازگشایی 4 نماد در بازار سهام

    همچنین نمادهای «کتوکا»، «غفارس» و «شتوکا» بیشترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کردند. در سمت مقابل، نمادهای «سمگا»، «بپاس» و «شراز» بیشترین کاهش قیمت را در میان نمادها تجربه کردند. گفتنی است که امروز نمادهای «ببالک»، «اتکام»، «کتوکا» و «سمگا» در بازار سهام بازگشایی شدند.

    بازار تسهیلات مسکن امروز میزبان جابه‌جایی 63 هزار و 354 ورقه به ارزش بیش از 47 میلیارد ریال بود و تسهیلات مسکن دی‌ماه 95 با نقل و انتقال بیش از 44 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 33 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستادند. امروز تسه‌ها در بازه قیمتی 730 تا 751 هزار ریال معامله شدند.

    اخزا6 در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت

    همچنین دادوستد 694 هزار و 623 ورقه به ارزش افزون بر 667 میلیارد ریال، حاصل مبادلات امروز در بازار اوراق با درآمد ثابت بود که در این میان نماد «اخزا6» با دست به دست شدن بیش از 98 هزار ورقه به ارزشی بالغ بر 94 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را به دست آورد.

    در تابلو ETFها نیز بیش از 4 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 43 میلیارد ریال دست به دست شد و نماد «اعتماد» متعلق به صندوق سرمایه‌گذای اعتمادآفرین پارسیان بهترین عملکرد را به لحاظ حجم و ارزش در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به نام خود ثبت کرد.

    برچسب ها