عصر خودرو

رد پای دیگری از جنگ تجاری چین و آمریکا؛

سرمایه گذاری ۱۴.۵ میلیارد دلاری چین در حوزه اینترنت

عصر بازار- چین به منظور تبدیل شدن به بازیگر کلیدی در حوزه فناوریهای وب در جهان، صندوق سرمایه گذاری با سرمایه بیش از ۱۴.۵ میلیارد دلار افتتاح کرد.

سرمایه گذاری ۱۴.۵ میلیارد دلاری چین در حوزه اینترنت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، مقامات چینی در گفتگو با خبرگزاری «شینهوا» این کشور اعلام کردند، چین در راستای حمایت از سرمایه گذاری در بخش اینترنت، صندوقی را با اعتبار 14 میلیارد و 550 میلیون دلار افتتاح کرده است. 

    این صندوق با هدف کمک به چین برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در فناوری اینترنت راه اندازی شده و دولت چین آن را حمایت می کند. 

    سرمایه  اولیه این صندوق به ارزش 4 میلیارد و 360 میلیون دلار توسط بانک ها و نیز شرکت های مخابراتی چینی تامین شده و ما بقی اعتبار را دولت تخصیص داده است. 

    از جمله برنامه های این صندوق، افزایش سرمایه گذاری در شرکت های اینترنتی چین تا حدود 22 میلیارد دلار است.

    پیش از این در اوایل ماه جاری میلادی، چین اعلام کرده بود که بین سال های 2016 تا 2018 میلادی به منظور توسعه زیرساخت اطلاعاتی خود 17 تریلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد. 

    اظهار نظر مقامات چینی در ارتباط با سرمایه گذاری در حوزه اینترنت و فناوری اطلاعات به خصوص بعداز  شدت گرفتن مواضع ترامپ علیه اقتصاد چین و به عبارت دیگر جنگ تجاری چین و آمریکا بیشتر شده است و می توان در آن به نوعی رد پای دوئل اقتصادی دو کشور را مشاهده کرد.

    برچسب ها