عصر خودرو

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد؛

آغاز صادرات سیمان از بورس کالا بزودی

عصر بازار- دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از آغاز قریب الوقوع عرضه سیمان صادراتی در بورس کالا خبر داد.

آغاز صادرات سیمان از بورس کالا بزودی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، عبدالرضا شیخان با بیان این خبر که به زودی شاهد عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالای ایران خواهیم بود گفت: بر اساس اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزیهای انجام شده، زمان زیادی تا ثبت عرضه سیمان بر تابلوی تالار صادراتی بورس کالا باقی نمانده است.

    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان افزود: قرار بود سیمان در فصل تابستان 95 وارد بورس کالا شود، اما از آنجا که مذاکراتمان با مسئولان وزارت صنعت به تعویق افتاد زمان ورود طولانی شد، در حال حاضر همه چیز برای آغاز صادرات سیمان از بورس کالا فراهم است.
    وی گفت: به تولید کنندگان سیمان اعلام کرده ایم که در صورت آمادگی برای ورود به رینگ صادراتی هر چه سریعتر اقدام کنند؛ چرا که برای ورود و ارزیابی در بورس کالا به مقداری زمان نیاز است. بر این اساس پس از انجام اقدامات لازم از سوی شرکت های سیمانی، شاهد برگشت دوباره سیمان به تالار بورس خواهیم بود.
    شیخان در پاسخ به این پرسش که برای ورود به رینگ صادراتی بورس کالای ایران در ابتدا چه شرکت هایی ورود خواهند کرد اظهار داشت: نظر ما این است که تمامی شرکتهای تولید کننده سیمانی به بورس کالای ایران  ورود کنند اما به نظر می رسد در ابتدا تولیدکنندگانی که به مرزهای خروجی کشور نزدیکتر هستند کار خود را آغاز کنند چرا که بیشتر صادارت سیمان از کشور توسط شهرهای مرزی صورت می گیرد.
    وی همچنین در رابطه با ورود سیمان به رینگ داخلی بورس کالا گفت: انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درصدد ورود سیمان به تالار داخلی بورس کالا نیز هست که بعد از موفقیت در عرضه‌ صادراتی، معاملات داخلی سیمان نیز شروع خواهد شد اما تمام این ها بستگی به موفقیت سیمانی ها در رینگ صادراتی و افزایش انگیزه تولید کنندگان برای ورودشان در این بازار شفاف دارد.
    دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به مزایای ورود سیمان به بورس صادراتی اظهار کرد: این امر موجب افزایش قیمت صادراتی سیمان و ایجاد نظم در این حوزه می شود که امیدواریم هرچه سریع تر این اتفاق رخ دهد.
    شیخان در پایان با بیان این‌که اکنون با مازاد تولید سیمان در کشور روبرو هستیم اظهار کرد: درحال حاضر ما در بازار داخلی با رکود بازار سیمان مواجه هستیم، بنابراین بهتر است با ورود به بازار متمرکز و شفافی همچون بورس کالای ایران اهدافمان را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر توسعه صادرات، تقاضای داخلی نیز افزایش یابد.

    برچسب ها