عصر خودرو

سبحانی خبر داد

صنایع جانبی نیشکر و پتروشیمی دماوند امروز روی میز فروش

عصر بازار- مشاور سازمان خصوصی سازی از انتشار اطلاعیه سومین مرحله از مزایده واگذاری ۶۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور خبر داد و گفت: امروز سهام شرکت‌های توسعه صنایع جانبی نیشکر از طریق فرابورس و پتروشیمی دماوند از طریق مذاکره عرضه می‌شوند.

صنایع جانبی نیشکر و پتروشیمی دماوند امروز روی میز فروش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، مشاور عالی مدیر عامل سازمان خصوصی سازی گفت: سازمان خصوصی سازی بنا دارد طی 24 بهمن ماه امسال و در سومین مرحله از مزایده جایگاه‌های سوخت سراسر کشور، تعداد 60 جایگاه به قیمت حدود 380 میلیارد تومان را واگذار کند.

    سید جعفر سبحانی با بیان اینکه 60 جایگاه سوخت در 12 استان مختلف کشور قرار دارند، عنوان کرد: فراوانی جایگاه ها در برخی از استان‌ها به گونه‌ای است که به طور مثال در استان تهران تعداد 15 جایگاه سوخت و در دیگر استان های کشور بین 2 تا 5 جایگاه قرار دارند.

    وی با اشاره به دو مزایده قبلی جایگاه های سوخت از سوی سازمان خصوصی سازی گفت: در مزایده نخست که 15 شهریور ماه امسال برگزار شد، در حالی 99 جایگاه  سوخت در سراسر کشور روانه میز فروش خصوصی سازی شد که پس از رقابت و بالاتر از قیمت پایه پیشنهادی، تعداد 68 جایگاه به ارزش حدودی 340 میلیارد تومان معامله شد. سپس در دومین مرحله که 22 آذر ماه برگزار شد سازمان خصوصی سازی 40 جایگاه خصوصی را به مزایده گذاشت که 25 جایگاه از این تعداد به ارزش نهایی 180 میلیارد تومان به فروش رسید.

    سبحانی با بیان اینکه جایگاههای سوخت تا کنون به بخش خصوصی واقعی واگذار شده به نحوه قیمت گذاری این دارایی ها اشاره کرد و افزود: قیمت پایه با توجه به شرایط عمومی کسب و کار و در راستای افزایش انگیزه و رغبت عموم سرمایه گذاران تعیین شده، به طوری که قیمت تعیین شده برای جایگاهها در مزایده از متوسط قیمت کارشناسی بعلاوه نسبت قیمت بر درآمدی هر جایگاه به دست آمده است که تعادل آن به سمت خریدار معطوف است.

    به گفته وی عدم نیاز به بازاریابی برای جایگاه های سوخت و از طرفی مساعدت خصوصی سازی برای بهره برداری موثر در این دارایی ها از سوی جایگاه داران از قبیل امکان ارایه انواع خدمات خودرو در جایگاه‌های سوخت باعث شده تا انگیزه سرمایه‌گذاران برای شرکت در این مزایده‌ها افزایش یابد.

    مشاور سازمان خصوصی سازی با اشاره به نحوه واگذاری این دارایی‌ها گفت: به جز پرداخت سپرده 3 درصدی قانونی در مزایده، حصه نقدی یا پرداخت اولیه بر اساس 30 درصد مبلغ پیشنهادی برای همه جایگاهها و نحوه پرداخت برای اغلب این داراییها طی سه تا چهار سال خواهد بود.

    سبحانی با بیان اینکه مجموع واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی از ابتدای امسال تا کنون به بیش از 1900 میلیارد تومان بالغ شده، عنوان کرد: طی روز جاری 20 درصد از سهام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به ارزش حدود 110 میلیارد تومان از طریق فرابورس ایران روانه میز فروش می شود. همزمان بلوک مدیریتی پتروشیمی دماوند نیز از طریق مزایده به ارزش حدودی 830 میلیارد تومان عرضه خواهد شد.

    وی افزود: سازمان خصوصی سازی در روز های آینده نیز عرضه سهام شرکت فرآوری مواد پروتئینی اهواز، تولید ادوات کشاورزی اراک و کانال های آبی زهکشی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

    سبحانی در پایان با اشاره به آخرین اقدام های صورت گرفته برای آزاد سازی سهام عدالت، افزود: آنچه که تمامی دارندگان سهام عدالت تا پایان امسال دریافت خواهند کرد، صدور صورت حسابی به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بستانکاری و بدهکاری مشمولان به حساب خزانه کل کشور خواهد بود که از طریق سامانه راه اندازی شده در این زمینه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

    برچسب ها