عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷ سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل، به ۵۵ دلار و ۴۲ سنت رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که چشم انداز افزایش تولید نفت خام آمریکا بر بازار سایه افکنده، قیمت نفت امروز برای اولین بار در 3 جلسه گذشته کاهش یافت.

شرکت های انرژی آمریکا در هفته گذشته بیشترین تعداد سکوی حفاری را در طی تقریبا 4 سال گذشته به سکوهای فعال خود اضافه کرده اند. بر اساس امارهای شرکت بیکر هاگز، شرکت های حفاری در هفته منتهی به 20 ژانویه، 29 سکو را اضافه کردند و تعداد کل سکوهای فعال را به 551 سکو رساندند که بیشترین تعداد از نوامبر 2015 تاکنون است.

تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 تاکنون بیش از 6 درصد افزایش یافته، هرچند که همچنان 7 درصد کمتر از بالاترین رقم های ثبت شده در سال 2015 است. تعداد سکوها به تعداد سکوهای فعال در اواخر سال 2014 رسیده، یعنی زمانی که تقویت تولید نفت آمریکا در افت شدید قیمت نفت موثر بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 7 سنت کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل، به 55 دلار و 42 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 11 سنت کاهش داشت و به 53 دلار و 11 سنت رسید.

قیمت نفت خام در اوایل جلسه امروز به دلیل کاهش تولید اوپک و سایر تولید کنندگان افزایش یافته بود.

کاهش تولید های تولید کنندگان و تضعیف ارزش دلار مانع از آن شد که قیمت نفت کاهش بیشتری را شاهد باشد.

اوپک و تولید کنندگان غیر عضو در ماه نخست اجرای توافق کاهش تولید شروع خوبی داشته اند و تولید خود را حدود 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش داده اند.

وزرای انرژی کشورهای تولید کننده نفت گفتند، 1.5 میلیون بشکه از حدود 1.8 میلیون بشکه ای که قرار است از میزان تولید کم شود، از بازار حذف شده است.

برچسب ها