عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

خصوصی سازی به معنی فروش اموال نیست

عصر بازار: رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه متاسفانه دولت ها خصوصی سازی را با فروش اموال اشتباه گرفته اند از روند خصوصی سازی در کشور طی سالیان گذشته انتقاد کرد.

خصوصی سازی به معنی فروش اموال نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محسن جلال پور با اشاره به روند خصوصی سازی در دیگر کشورها، گفت: در آلمان که از برترین اقتصاد های جهان است 92 درصد از صنایع متعلق به بخش خصوصی واقعی است اما از سوی دیگر در کشوری مانند اکوادور که جزو کشورهای جهان سوم محسوب می شود اکثر اقتصاد در دست دولت است.

    رئیس اتاق ایران افزود: اگر می خواهیم مطابق اصل 44 رفتار کنیم و خصوصی سازی انجام دهیم باید با نگاه اقتصادی و صنعتی این کار را انجام دهیم نه از طریق مزایده.

    وی افزود: وقتی ما وقتی برای کارخانه ای مزایده می‌گذاریم یعنی اینکه ما بر روی اموال این واحد تولیدی از قبیل ماشین آلات زمین و دیگر متعلقات قیمت گذاشتیم و کسانی که در مزایده شرکت می کنند نسبت به قیمت زمین و اموال پیشنهاد می دهند و طبیعی است که انها نفع خود را در قیمت متعلقات می بیند که این با تعریف خصوصی سازی منافات دارد.

    جلال پور تصریح کرد: بر همین اساس ما این گونه خرید و فروش را نه اینکه خصوصی سازی نمی دانیم بلکه برای اقتصاد کشور مضر می دانیم.

    وی تصریح کرد: دولت اگر قصد دارد واقعا خصوصی سازی انجام دهد با ید با نگاه اقتصادی این واگذاری ها را انجام دهد و با اشراف کامل به خریدار مبنی بر اینکه از اهلیت لازم برخوردار باشد خوشنام و فردی اقتصادی و صنعتی باشد به اشتغال و بهره بروری اهمیت لازم را بدهد و با بررسی تمام این موارد واحد را به خریدار واگذار کند این تعریف خصوصی سازی است

    برچسب ها