عصر خودرو

مدیرعامل بانک انصار:

صورت‌های مالی‌ ابلاغی جدید در حد IFRS نیست

تعوق مجامع به نفع بانک‌هاست

عصر بازار- مدیرعامل بانک انصار گفت: صورت‌های مالی جدید باعث افزایش شفافیت در بازار می‌شود.

صورت‌های مالی‌ ابلاغی جدید در حد IFRS نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، آیت‌الله ابراهیمی، مدیرعامل بانک انصار در مورد تعلل در ارائه صورتهای مالی جدید بانکها و عدم برگزاری مجامع که باعث بسته شدن نمادهای بانکی شده است اظهار داشت: صورت‌های مالی جدیدی که به بانکها ابلاغ شده در حد IFRS نیست اما باعث می‌شود تا یک مقدار شفافیت بیشتر شود.

  وی با بیان این که ارائه صورت‌های مالی جدید به نفع بانک‌هاست افزود: اگر ارائه‌ این صورت‌های مالی‌ جدید  باعث شده تا مجامع بانک‌ها برای شفافیت بیشتر به عقب بیفتد این موضوع به نفع بانکهاست و به پایداری بانک‌ها کمک می‌کند .

مدیرعامل بانک انصار با اشاره به این که صورت‌های مالی جدید گامی برای رسیدن بانک‌ها به شفافیت بیشتر است، گفت: این اقدام برای رسیدن به گزارش‌های مالی مبتنی بر IFRS در حال اجراست.

وی افزود: به اعتقاد بنده این کار درستی است و بانک ما نیز آنرا انجام داده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای به بانک‌ها خواستار رعایت کامل استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تنظیم صورت‌های مالی بانک‌ها شد.

مجموعه صورتهای مالی نمونه بانکها شامل صورت جدیدی به نام ( صورت عملکرد سپرده‌های سرمایه گذاری) است که منطبق با مدل کسب و کار بانکداری بدون ربا و الزامات قانونی آن طراحی شده و برای نخستین بار در صنعت بانکداری ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این صورت مالی ضمن ارتقای سطح افشای چگونگی محاسبه و توزیع درآمدهای مشاع ، حلقه ارتباطی اجرای گزارشگری مالی منطبق با الزامات ساختاری صورت سود و زیان در IFRS خواهد بود.

کارکرد دیگر این صورت پاسخگویی مدیریت بانک به دو گروه عمده تامین کننده فعالیت‌های بانک شامل سپرده گذران و سهامداران در ارتباط با توزیع منصفانه منافع مشاع بین آنان است.

برچسب ها