عصر خودرو

تاثیر کاهش نرخ دلار بر بازار پتروشیمی؛

مواد پلیمری ارزانی را لمس کردند

عصر بازار- مقایسه قیمت پایه محصولات پلیمری در تاریخ ۱۹ دی و ۳ بهمن ماه نشان می دهد که اکثر کالاها روندی نزولی داشته اند که در این بین کاهش دو درصدی بهای دلار نسبت به دو هفته قبل در افت قیمت ها تاثیرگذار بوده است.

مواد پلیمری ارزانی را لمس کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین کاهش قیمت متعلق به پلی اتیلن های سبک فیلم با 2.5 درصد افت نسبت به دو هفته اخیر است، این کالاها از 4 هزار و 709 به رقم 4 هزار و 590 تومان رسید.

در رتبه دوم کاهش قیمت ها پی وی سی ها با 2.4 درصد افت نسبت به دو هفته قبل قرار دارند، به این ترتیب گرید 70 و 57 به میزان 90 تومان، گرید 60 هم 86 تومان و گرید 65 به میزان 82 تومان نسبت به دو هفته قبل کاهش قیمت داشتند.

همچنین پلی اتیلن های ترفتالاتگرید بطری و پلی پروپیلن های نساجی و شیمیایی نیز نسبت به دو هفته قبل 2.2 درصد ارزان شدند، به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری 781 به میزان 85 تومان و گرید 821 نیز 89 تومان ارزان شدند.

پلی پروپیلن های نساجی هم از قیمت 3 هزار و 591 تومان به 3 هزار و 509 تومان رسیده است، پلی پروپیلن های شیمیایی هم از 4 هزار و 116 به 4 هزار و 22 تومان رسید.

در همین حال قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم و پلی اتیلن سنگین بادی نیز نسبت به دو هفته گذشته 2 درصد کاهش نرخ داشتند. پلی اتیلن سنگین فیلم 81 تومان و پلی اتیلن سنگین بادی هم 87 تومان ارزان شد.

همچنین در گروه پلی اتیلن ها هم، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین تزریقی و پلی اتیلن سنگین دورانی هم با کاهش 1.8 تا 1.4 درصدی نسبت به دو هفته قبل روبه رو شدند.

کمترین کاهش قیمت نیز متعلق به پلی اتیلن های ترفتالات نساجی و SB با 0.7 درصد کاهش نسبت به دو هفته قبل بوده است. این کالاها به ترتیب 25 و 26 تومان نسبت به دو هفته اخیر ارزان شدند.

در همین حال پلی استایرن های معمولی و مقاوم و ABS با افزایش قیمت روبه رو شدند، پلی استایرن معمولی 0.5 و پلی استایرن مقاوم هم 0.8 درصد گران شدند. همچنین ABS هم 1.9 درصد افزایش قیمت داشت و به 7 هزار و 512 تومان رسید.

گفتنی است، دلار به عنوان یکی از مولفه های اصلی در فرمول قیمت گذاری محصولات پتروشیمی، از 3889 تومان دو هفته گذشته به 3800 تومان رسید که این موضوع قیمت محصولات پتروشیمی از جمله مواد پلیمری را تحت تاثیر قرار داد؛ قیمت پایه محصولات پتروشیمی به منظور معامله در بورس کالای ایران، هر دو هفته یکبار از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام می شود.

برای مشاهده قیمت های جدید محصولات پتروشیمی اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها