عصر خودرو

کاهش ۱۴۹ هزار بشکه‌ای نفت عربستان

کاهش ۲۲۱ هزار بشکه‌ای تولید اوپک یک ماه پیش از اجرای توافق

عصر بازار- اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران در دسامبر ۲۰۱۶ برابر با دی ماه امسال یعنی یک ماه پیش از توافق اوپک ۳میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه نفت در روز نفت تولید کرده و تولید نفت اوپک نیز روزانه ۲۲۱ هزار بشکه کاهش یافته است.

کاهش ۲۲۱ هزار بشکه‌ای تولید اوپک یک ماه پیش از اجرای توافق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد تولید نفت ایران در ماه دسامبر 2016 برابر با دی ماه 1395 به 3 میلیون و 720 هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن 9.5 هزار بشکه در روز بیشتر است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت 13 کشور عضو این سازمان در ماه دسامبر 2016 (دی 95)  33 میلیون و 85 هزار بشکه در روز عنوان شده است.

این رقم نسبت به تولید ماه نوامبر 220 هزار و 900 بشکه‌ در روز کمتر بوده است. اوپک در ماه نوامبر روزانه 33 میلیون و 305 بشکه نفت تولید کرده بود.

تولید نفت عربستان نیز با 149 هزار و 300 بشکه در روز کاهش نسبت به ماه پیش از آن به 10.474 میلیون بشکه در روز رسید. عربستان در ماه نوامبر 10.623 میلیون بشکه نفت تولید کرده بود.

کشورهای اندونزی، ایران، کویت، لیبی، عراق، آنگولا تولید خود را افزایش و باقی کشورها کاهش تولید داشته‌اند. بیشترین کاهش به عربستان و نیجریه و بیشترین افزایش به آنگولا مربوط به آنگولا بوده است.

در این گزارش در بخش ارائه آمارهای حاصل از ارتباط مستقیم با کشورها برای ایران رقمی در ستون تولید نفت در ماه دسامبر نوشته نشده است.

برچسب ها