عصر خودرو

نواک:

روسیه تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: در راستای عمل به تعهدات اوپک، روسیه تولید نفت خود را در ماه ژانویه ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و تا ماه فوریه میزان کاهش را به ۳۰۰ هزار بشکه در روز می‌رساند.

روسیه تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: تولید نفت این کشور را روزانه 100 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه کاهش داده است. این کاهش براساس توافق کشورهای اوپک و غیر اوپک در 30 نوامبر صورت گرفته است.

در 30 نوامبر توافق شد که کشورهای عضو اوپک 1.2 میلیون بشکه در روز و غیر اوپک 600 هزار بشکه در روز مجموعاً 1.8 میلیون بشکه در روز از ابتدای سال میلادی تولید خود را کاهش دهند. سهم روسیه از این کاهش 300 هزار بشکه در روز بود.

نوواک اعلام کرده است که شرکت‌های نفتی این کشور در حال برنامه‌ریزی هستند تا ماه فوریه این کاهش را به سطح توافق اوپک برسانند.

وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد امروز در اجلاس غیر رسمی اوپک مذاکراتی را برای همکاری در بخش انرژی با خالد الفالح وزیر نفت عربستان خواهد داشت. امروز تا ساعتی دیگر تعدادی از کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک در وین اتریش گرد هم می‌آیند تا میزان پایبندی کشورها را به توافق 30 نوامبر بررسی کنند.

برچسب ها