عصر خودرو

بازتاب گسترده خرید هواپیماهای'ATR'از سوی ایران در رسانه های عرب

عصر بازار- مطبوعات و پایگاه های خبری درحوزه جنوبی خلیج فارس به ارائه بازتاب گسترده ای از توافق مشترک مسئولان کشورمان با شرکت اروپایی '۷۲ ATR' جهت خرید ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری پرداختند.

بازتاب گسترده خرید هواپیماهای'ATR'از سوی ایران در رسانه های عرب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، روزنامه پرشمارگان القبس با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت : ایران برای تهیه نیازهای پروازی خود در مسافت های کوچک به استفاده از این نوع هواپیماها روی آورده است و توافق مشترک با شرکت صنایع هواپیماسازی اروپایی در این زمینه حاصل شده است.
این گزارش می افزاید : ایران به مدت چهار دهه از خرید هواپیما به طور مستقیم از کشورهای غربی خودداری می کرد اما امروزه پس از اجرای توافق هسته ای این امر میسر شده است.
القبس می نویسد : ایران همزمان قراردادهایی را نیز با شرکت های هواپیما سازی ایرباس و بویینگ به امضا رسانده و برای نوسازی ناوگان هواپیمایی خود تلاش می نماید.
نشریه خبری 'الوصال ' نیز با تاکید بر اینکه ایران خرید صدها فروند هواپیما را در دستور کار خود قرارداده است می نویسد: رییس شرکت هواپیمایی 'atr ' توافق با طرف ایرانی برای فروش این 20 فروند هواپیما را تایید کرده است و قرارداد آن به زودی امضا خواهد شد.
سایت خبری 'عربی 21' نیز با ارائه بازتابی در زمینه این توافق با طرف اروپایی با چاپ گزارشی می نویسد : ارزش این قرارداد 400 میلیون دلار است و بر توانمندی های ایران در دستیابی به هواپیماهای جدید می افزاید.
این سایت خبری معتبر می نویسد: اصغر فخریه معاون وزیر راه ایران نیز این مطلب را تایید کرده است که هیأتی از شرکت 'atr' به تهران سفر خواهند کرد تا مذاکرات نهایی در این زمینه انجام شود.
هواپیمای ATR72-600 از نوع هواپیماهای باریک پیکر با ظرفیت 70 نفری بوده و می تواند برای مسیرهای کوتاه با مسافت 1500 کیلومتر مورد استفاده قرار گیرد.
هواپیمای ATR-72 از خانواده هواپیماهای منطقه ای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR تولید شد.

برچسب ها