عصر خودرو

دبیرکل اوپک:

سطح ذخیره‎سازی‎های نفت جهان رو به کاهش است

عصر بازار- دبیرکل اوپک اعلام کرد با اجرایی شدن توافق کاهش تولید، روند کاهش سطح ذخیره‎سازی‎های نفت خام جهان آغاز شده است.

سطح ذخیره‎سازی‎های نفت جهان رو به کاهش است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، اعلام کرد: برای این که بتوان گفت توازن به بازار بازگشته است، سطح ذخیره‎سازی نفت در جهان باید حداقل ٢٧۰ میلیون بشکه دیگر کاهش یابد.

وی در حاشیه اجلاس مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوئیس، گفت: هدف اصلی این است که روند کاهش سطح ذخیره‎سازی نفت در جهان را شتاب بخشیم.

دبیر کل اوپک افزود: از هم اکنون شاهد آغاز کاهش در سطح ذخیره‎سازی نفت جهان هستیم.

به گفته بارکیندو، سطح ذخیره سازی نفت در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‎های اقتصادی (او ئی سی دی) اکنون به کمتر از سه میلیارد بشکه رسیده است.

وی اعلام کرد که کاهش سطح ذخیره‎سازی سبب خواهد شد «قیمت متوازن نفت» به دست آید و زمینه برای افزایش سرمایه‎گذاری در تولید نفت پس از دو سال افت پیاپی، فراهم شود.

دبیر کل اوپک همچنین ابراز امیدواری کرد که در بلند مدت، روسیه به همکاری با اوپک برای تنظیم بازار ادامه دهد.

قرار است در نشست اوپک در ماه مه امسال، درباره ادامه دادن سازوکارهای کاهش تولید، تصمیم‎گیری شود.

اعضای اوپک در نشست این سازمان در ماه نوامبر امسال توافق کردند که برای کمک به تثبیت بازار، تولید خود را کاهش دهند و ایران توانست ضمن کمک به تحقق این توافق، حق خود را برای افزایش تولید نفت به سطح پیش از آغاز تحریم‎ها، تثبیت کند.

برچسب ها