عصر خودرو

یک مقام مسئول:

مشعل گاز میادین نفت غرب ایران خاموش می‌شود

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به اجرای عملیات ساخت واحدهای جمع آوری گازهای همراه نفت ۳۱۰۰ NGL در غرب کشور، اعلام کرد: با اجرای این پروژه، تا سه سال آینده مشعل گاز چهار میدان نفتی خاموش خواهد شد.

مشعل گاز میادین نفت غرب ایران خاموش می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدا و سیما، بهزاد محمدی با اشاره به آغاز ساخت پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت 3100 NGL در غرب کشور، گفت: هم اکنون پیشرفت ساخت این پروژه نفتی در دهلران به حدود 9 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ایران با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری برای احداث این طرح NGL حدود یک میلیارد و 550 میلیون دلار است که در دو فاز این اعتبار به پروژه تزریق خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود این طرح در مدت زمان 36 ماه تکمیل و در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پروژه ان جی ال 3100 روزانه 270 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت دریافت می‌کند، اظهار داشت: با راه اندازی این واحد، روزانه یک‌هزار و 170 بشکه میعانات گازی ترش ، 74 میلیون فوت مکعب گاز شیرین و 105 میلیون فوت مکعب گاز سبک ترش و 42 هزار بشکه اتان برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها تولید خواهد شد.

محمدی یکی از مهمترین مزیت‌های اجرای این پروژه را جلوگیری از سوزانده شدن گازهای همراه نفت در منطقه دهلران اعلام کرد و یادآور شد: خوراک این واحد از میدان‌های نفتی دهلران، چشمه خوش، پایدار غرب و آذر تامین می‌شود.

برچسب ها