عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

نگاهی به خرید و فروش آنلاین سکه

عصر بازار- هفته اخیر در مجموع ۷۸ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۹۲۷ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت .

نگاهی به خرید و فروش آنلاین سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، هفته گذشته 78 سکه در 12 نوبت مورد معامله قرار گرفت که بررسی ها نشان می دهد که از بین پنج روز معاملاتی، قیمت ها در سه روز صعودی و طی دو روز نزولی بوده است.

بیشترین حجم معاملات در روز شنبه با انعقاد 33 سکه طلا به ارزش 396 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات طی روز چهارشنبه هفته گذشته با 8 سکه معامله و ارزش حدود 226 میلیون ریال ثبت شد.

همچنین امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران به 17 سکه و ارزش 201 میلیون ریال رسید. آخرین پیشنهاد صف خرید متقاضییان سکه نیز طی این روز، یک میلیون و 178 هزار تومان و آخرین پیشنهاد فروش سکه به صورت آنلاین در بورس کالا نیز یک میلیون و 187 هزار تومان بوده است.

به اعتقاد کارشناسان، معاملات سکه در بورس کالا در بستری امن، شفاف و آنلاین، می تواند در بین معامله گران و فعالان بازار طلا اطمینان خاطر ایجاد نماید و دغدغه حمل و نگهداری فیزیکی سکه طلا که یکی از نگرانی های مهم دارندگان سکه طلا است را برطرف کند. از سویی معامله این اوراق نیز بدون هر گونه مراجعه فیزیکی به فروشندگان سکه طلا صورت می گیرد که می تواند بعضاً نگرانی های حاصل از جعل و تقلبی بودن سکه را نیز کاملا مرتفع کند.

برچسب ها