عصر خودرو

اختصاص ۳۰ درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه بودجه سال ٩٦ کل کشور گفت: در لایحه دولت مقرر شده بود ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی اختصاص یابد، اما بر اساس مصوبه امروز، ۳۰ درصد از این درآمدها به صندوق توسعه ملی اختصاص خواهد یافت.

اختصاص ۳۰ درصد درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 96، در تشریح نشست امروز (شنبه، دوم بهمن ماه) این کمیسیون که با حضور مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد، گفت: با توجه به این که بحث امروز کمیسیون تلفیق بودجه، بررسی درآمدهای نفتی بود، وزیر نفت با حضور در کمیسیون، گزارشی از مجموعه بازار نفت و پیش بینی قیمت‌ها به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: موضوع پیش بینی قیمت نفت و تاثیر آن در بودجه سال آینده در جلسه امروز کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس نظر نمایندگان، تلاش خواهد شد بودجه کشور به متغیر مذکور وابسته نباشد.

مفتح تصریح کرد: با توجه به مصوبات برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، درآمدهای نفتی بر اساس اسناد بالادستی اختصاص می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ٩٦ عنوان کرد: در لایحه دولت مقرر شده بود 20 درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی اختصاص یابد، اما بر اساس مصوبه امروز، 30 درصد از این درآمدها به صندوق توسعه ملی اختصاص یافت، همچنین کمیسیون بر اساس سیاست‌های کلی، ١٤,٥ درصد از درآمدهای نفتی را به شرکت نفت، ٣ درصد از درآمدهای نفتی را به مناطق محروم، نفت خیز و گازخیز اختصاص داد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مقر شد، ٥ درصد از قیمت فروش فرآورده‌های نفتی بدون افزایش قیمت بنزین برای مصرف کننده به توسعه پالایشگاه‌ها اختصاص یابد.

برچسب ها