عصر خودرو

روزهای خوش، پیش روی پتروشیمی زنجان

عصر بازار- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: با تصویب مجدد پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی و پرداخت تسهیلات، روزهای خوشی پیش روی پتروشیمی زنجان قرار دارد.

روزهای خوش، پیش روی پتروشیمی زنجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، رحیم عصفوری افزود: پتروشیمی زنجان در زمان حاضر با وضعیت خوبی مواجه است و با برطرف شدن مشکل افزایش سرمایه، تداوم فعالیت آن بر روی غلطک افتاده است.

وی یادآورشد: بخشی از سرمایه گذاری این شرکت به شکل سهام به بیش از 60 هزار نفر و بخشی هم به سرمایه گذاران عمده و کلان فروخته شده بود.

عصفوری اظهار کرد: برخی سرمایه گذاران کلان با مشاهده وضعیت رکود این واحد صنعتی، علاقه ای به تداوم سرمایه گذاری در این پروژه نداشتند و از این رو، سهام خود را به شرکت های دیگری واگذار کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: از سوی دیگر با تصویب پرداخت تسهیلات 300 میلیون یورویی در سال گذشته، این شرکت ملزم به افزایش سرمایه خود به منظور دریافت این تسهیلات شد.

وی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از افزایش سرمایه مورد نیاز این شرکت طی یک سال گذشته از طریق فروش اوراق مشارکت در این استان و کشور محقق شد اما برای تامین تمامی سرمایه مورد نیاز، این شرکت می تواند با دریافت تسهیلات مشکل را برطرف کند.

عصفوری ادامه داد: خوشبختانه بانک ملی بار دیگر موضوع تخصیص تسهیلات مصوب صندوق توسعه ملی را مصوب کرد و هم اکنون استاندار زنجان پیگیر تحقق دریافت این تسهیلات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: از سوی دیگر این شرکت برای خرید دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز خود، سفارش های لازم را انجام داده بود اما وارد کردن این دستگاه ها به علت تحریم ها و دیگر مشکلات مالی با مشکلاتی مواجه بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون این مشکل برطرف شده است و دستگاه ها و ماشین آلات خریداری شده در راه زنجان هستند.

عصفوری ابراز کرد: به نظر اگر مشکل مصوبه صندوق توسعه ملی حل شود و سرمایه شرکت افزایش یابد، پتروشیمی بدون هیچ مانعی به مسیر توسعه و در نهایت بهره برداری خود ادامه دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: زمانی که پروژه ای متوقف نشده، آسانتر می توان مشکلات آن را برطرف کرد اما زمانی که پروژه ای متوقف شد، راه اندازی مجدد آن زمان و پیگیری طولانی نیاز دارد.

برچسب ها