عصر خودرو

امروز رقم خورد؛

سهم ۳۱ درصدی ارزش معاملات بازار سهام فرابورس ایران

عصر بازار- نخستین روز معاملاتی فرابورس ایران در بهمن ماه با دادوستد ۳۰۹ میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال در ۱۰۰ هزار و ۴۵۹ دفعه پایان پذیرفت.

سهم ۳۱ درصدی ارزش معاملات بازار سهام فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در معاملات امروز شنبه دوم بهمن ماه  بیش از 242 میلیون سهم به ارزش 536 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز معامله شد که در این میان نماد معاملاتی شرکت اعتباری کوثر مرکزی با خرید و فروش 102 میلیون سهم به ارزش افزون بر 107 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. پس از آن به ترتیب نمادهای «غشهداب»، «حسیر» و «غدیس» نمادهایی بودند که با بالاترین حجم مبادله سهام به میزان 40، 36 و 25 میلیون سهم روبه‌رو شدند.

به این ترتیب با معامله 536 میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه، بازار سهام فرابورس سهم 31 درصدی از ارزش کل معاملات روز جاری را در اختیار گرفت.

رصد معاملات در بازار سهام فرابورس (بازارهای اول، دوم و پایه) همچنین حاکی از آن است دو نمادی که به تازگی به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شده‌اند به نام‌های «غدیس» و «حسیر» پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی بودند که اولی با بیشترین رشد روزانه قیمت در حدود 5 درصد و دومی با افت 3 درصدی روبه‌رو شدند.

امروز همچنین شاهد سه توقف نماد نیز در جریان بازار بودیم. به این ترتیب نماد معاملاتی شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395، ماد معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر ارائه اطلاعات صورت  های مالی 9 ماهه واقعی و وقوع تغییرات بااهمیت در پیش‌بینی سود هر سهم و نماد معاملاتی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر بااهمیت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 1395 متوقف شدند.

شاخص کل فرابورس نیز افت 2.6 واحدی را تجربه کرد و آیفکس به این ترتیب در ارتفاع 842 واحدی قرار گرفت.

 معاملات 947 میلیارد ریالی اوراق با درآمد ثابت

روز جاری دادوستد 984 هزار ورقه اوراق با درآمد ثابت به ارزش حدود 947 میلیارد ریال در فرابورس ایران نیز به ثبت رسید. در این میان اوراق مشارکت شهرداری مشهد با مبادله 210 هزار ورقه به ارزش بیش از 211 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد. پس از آن اسناد خزانه اسلامی مرحله ششم نیز بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد. امروز اخزا6 با قیمت معامله 965 هزار و 38 ریال به نرخ موثر بازده تا سررسید 27.7 درصدی و نرخ بازده ساده نزدیک به 25 درصدی رسید.

دادوستد تسه‌ها در قیمت‌های کمتر از 769 هزار ریال

نگاهی به تابلو معاملاتی اوراق تسه در فرابورس ایران نشان می‌دهد امروز 61 هزار ورقه به ارزش افزون بر 45 میلیارد ریال معامله شد. قیمت این اوراق در بازه قیمتی 719 تا 769 هزار ریال دادوستد شد و بیشترین قیمت آن به اوراق تسه آذر 95 اختصاص یافت.

برچسب ها