عصر خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

کاهش هزینه و تسهیل تجارت با ارتقای جایگاه بورس کالا

عصر بازار- انجام معامله در تالار صادراتی بورس کالای منطقه آزاد کیش علاوه بر افزایش سرعت در انجام تجارت، به دلیل توسعه زیرساخت های لازم در این جزیره از جمله احداث اسکله و توسعه انبارهای کانتینری و همچنین معافیت های مالیاتی، سبب کاهش هزینه های تجارت نیز می شود.

کاهش هزینه و تسهیل تجارت با ارتقای جایگاه بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تالار صادراتی بورس کالای ایران از سال 88 در جزیره کیش راه اندازی شد و این تالار توانسته در سال های اخیر و با توجه به مشکلاتی که برای تولیدکنندگان بزرگ کالاهای مختلف از جمله کمبود نقدینگی و فروش محصولاتشان به بازارهای جهانی وجود داشد، فرصت های جدیدی را برای رشد صادرات فراهم کند.

علی اصغر مونسان با بیان اینکه تالارهای بورس کالا در سایر مناطق آزاد نیز راه اندازی شده که این اتفاق می تواند به تسهیل و شفافیت تجارت ایران با کشورهای منطقه کمک کند، افزود: بورس کالا، بازار متشکل و منسجمی است که تعداد زیادی از تولیدکنندگان کشور، کالاهای خود را براساس استانداردهای مشخص در این بورس پذیرش و عرضه می کنند و در طرف مقابل مصرف کنندگان نیز برای تامین نیاز خود به بورس کالا مراجعه می کنند.

مونسان با بیان اینکه قیمت محصولات در بورس کالا براساس مکانیسم عرضه و تقاضا کشف می شود، گفت: یکی از مزایای بورس کالا، نظارت نهادهای نظارتی تنظیم گر و همچنین شفافیت بالای معاملات این بازار است که براین اساس، تمامی تولیدکنندگان، مصرف کنندگان و تجار کالا با اطمینان خاطر از وجود قوانین و مقررات حاکم بر بورس به معامله کالاها می پردازند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، انجام معامله در تالار صادراتی بورس کالای منطقه آزاد کیش علاوه بر افزایش سرعت در انجام تجارت، به دلیل توسعه زیرساخت های لازم در این جزیره از جمله احداث اسکله و توسعه انبارهای کانتینری و همچنین معافیت های مالیاتی، سبب کاهش هزینه های تجارت نیز می شود.

مونسان اظهار داشت: در بورس کالای منطقه آزاد کیش کالاهایی از جمله قیر، عایق رطوبتی، سنگ آهن، گندم و گوگرد معامله می شود که تنوع معاملات صادراتی در برنامه های بورس کالا قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان به تمرکز بورس کالا بر معاملات گواهی سپرده کالایی اشاره کرد و گفت: معافیت های مالیاتی گواهی سپرده کالایی یا همان قبض انبار موجب تسهیل در تامین مالی با نرخ بهره کمتر، تسریع در تجارت و افزایش نقدشوندگی می شود.

برچسب ها