عصر خودرو

روزنامه لِزِکو فرانسه:

بیمه گران خارجی در حال شتاب برای ورود به ایران هستند

عصر بازار- روزنامه اقتصادی «لِزِکو» فرانسه با انتشار گزارشی از شتاب بیمه گران خارجی برای ورود به بازار ایران خبر داد.

بیمه گران خارجی در حال شتاب برای ورود به ایران هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در همین چارچوب تهران با افزون بر 140 شرکت بیمه و بیمه اتکایی (شرکت بیمه اتکایی یا بیمه مجدد، شرکتی است که شرکت های بیمه دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می کند) مذاکره کرده است.

این روزنامه نوشت:ایران امروز در مکان مناسبی از فهرست کشورهای مورد علاقه شرکت های بیمه قرار گرفته که حاصل برداشته شدن بخش بزرگی از تحریم های بین المللی علیه تهران از یک سال پیش است.

این گزارش بااشاره به اطلاعات منتشره توسط بیمه مرکزی ایران، اضافه کرد: در میان بیمه هایی خارجی که تاکنون با ایران مذاکره کرده اند، شرکت های فرانسوی، آلمانی انگلیسی، ژاپنی و سوئیسی بیش از دیگران علاقه مند به حضور در بازار ایران هستند.

این روزنامه فرانسوی با تاکید بر اینکه ایران با حدود 80 میلیون نفر جمعیت، جاذبه های آشکاری دارد؛ نوشت: اما نرخ نفوذ بیمه در این کشور بسیار پایین است.

براساس این گزارش، دسترسی به بازار بیمه ایران نیزسخت است؛ چراکه سیستم بانکی این کشور دارای پیچیدگی است و باید بانک های توانمند را پیدا کرد.

مشکل دیگر برای بیمه گران این است که تمام تحریم های آمریکا علیه ایران برداشته نشده و باید به این مورد پیروزی دونالد ترامپ در آمریکا را نیز به عنوان یک عنصر کاهش ضریب اطمینان در نظر گرفت.

برچسب ها