عصر خودرو

رشد حجم و ارزش معاملات:

بازدهی چشمگیر بورس بروکسل در ۶ ماه ابتدایی سال

عصر بازار- رشد میزان سرمایه گذاری و حجم معاملات در بورس بروکسل در ۶ ماه ابتدایی سال بسیار چشمگیر بوده است و این بازار را با رشد بازدهی در نیمه ابتدایی سال مواجه کرده است.

بازدهی چشمگیر بورس بروکسل در ۶ ماه ابتدایی سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از سنا،  رشد میزان سرمایه گذاری و حجم معاملات در بورس بروکسل در 6 ماه ابتدایی سال بسیار چشمگیر بوده است و این بازار را با رشد بازدهی در نیمه ابتدایی سال مواجه کرده است.

    بر اساس این گزارش، از ابتدای سال تا پایان ماه آگوست(شهریور94) میانگین معاملات در این بازار به روزانه 522 میلیون یورو افزایش پیدا کرده است در حالی که میانگین معاملات سال گذشته در این بازار روزانه 360 میلیون یورو بوده است.

    این در حالی است که، متوسط معاملات روزانه این بازار در 6 ماه ابتدایی سال 2015 برابر با 75 هزار معامله بوده است.

    ارزش کل بازار بروکسل نیز در این بازه زمانی تا آخرین روزهای کاری ماه گذشته به 3.4 میلیارد دلار رسید.

    از ماه ژانویه(دی 93) تا انتهای ماه ژوئن(تیر94) در حدود 1.74 میلیارد یورو سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار این کشور صورت گرفته است در حالی که در حدود 1.6 بیلیون یورو نیز در بازار اوراق قرضه بروکسل داد و ستد شده است.

    الین باتنز، مدیر پذیرش بورس یورونکست بروکسل در این خصوص اظهار داشت: نیمه ابتدایی سال 2015 میلادی، بسیار ماه پر بازده و مثبتی برای بورس بروکسل بود و یکی از بهترین دوران برای سرمایه گذاری به خصوص برای بخش بانکی و خدمات مالی قلمداد شد.

    بر این اساس، وینسنت ون دیزل، مدیر عامل بورس بروکسل در سال جاری با اقدام دولت این کشور مبنی بر وضع مالیات بر سود سرمایه ها مخالفت کرد و دولت را وادار کرد تا در این خصوص بررسی بیشتری را از سال 2016 میلادی صورت دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر بازار ( https://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها