عصر خودرو

گردهمایی اوپکی‌ها و غیر اوپکی‌ها برای پیش بینی بازار نفت

عصر بازار- اولین گردهمایی پیش بینی بازار نفت بین کشورهای تولیدکننده نفت و دو عضو غیر اوپکی جمعه آینده در وین برگزار می شود.این گردهمایی به بررسی توافق فریز نفتی و بررسی بازار می پردازد.

گردهمایی اوپکی‌ها و غیر اوپکی‌ها برای پیش بینی بازار نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، قرار است،وزرای انرژی کویت،الجزیره و ونزوئلا  با همتایان خود از کشورهای غیرعضو اوپک یعنی روسیه و عمان ملاقات کنند.این ملاقات به دنبال توافق تاریخی که سبب شد از مجموع تولید نفت اوپک 1.8 میلیون بشکه در روز کاسته شود، بر بازار نفت  طی شش ماه آینده تمرکز خواهد شد.

هدف آنها بهبود شرایط اوپک به دنبال حذف مازاد نفت خام در سه سال و برطرف کردن تردیدهای ناشی از وعده های داده شده است.قیمت نفت خام در 18 ماه گذشته روبه افزایش گذاشته که بالاترین رقم آن 58 دلار در هر بشکه بعد از توافق کشورهای صادرکننده نفت و غیراوپکی ها در 10 سپتامبر بعد از دو سال تولید نامحدود اتفاق افتاد. به دنبال این تصمیم نفت 5 درصد افزایش یافت.

قرار است، وزرای انرژی در شام غیررسمی شنبه عصر قبل از آنکه نشست اوپک رسمی شود،گردهم آیند تا درباره وضعیت بازار قبل از نشست یکشنبه صبح با هم به تبادل نظر بپردازند.در همین حال خالد الفالح وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرده که 1.5 از مجموع توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت توافق اوپک در ماه ژانویه کاهش یافته ،این درحالی است که همزمان شیل اویل پیش بینی کرده که تولید خود را 200 تا 300 هزار بشکه نفت در روز طی سال جاری افزایش داده است.

براساس پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، تولیدکننده های نفت شیل، تولید خود را 500هزار بشکه در روز افزایش داده است.با وجودی که هنوز ژانویه به پایان نرسیده اما در اولین ملاقاتی که قرار است اعضای اوپک داشته باشند، درباره کاهش تولید نفت در ماههای آینده به بحث خواهند نشست. تولیدکننده های نفت اوپک 22 میلیون بشکه نفت در دسامبر تولید داشتند.قرار است تولید نفت به 32.5 میلیون بشکه  کاهش یابد.

برچسب ها