عصر خودرو

خصوصی سازی صنعت پتروشیمی کویت کلید خورد

عصر بازار- مقامات دولت کویت در راستای واگذاری بخشی از صنایع نفت و گاز این کشور به بخش خصوصی با هدف کاهش و مدیریت هزینه ها ۳۰ درصد بخش پتروشیمی را به مردم واگذار می کنند.

خصوصی سازی صنعت پتروشیمی کویت کلید خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزارت نفت کویت اعلام کرد: در راستای اجرای این طرح تا سی درصد سهام مدیریتی مجتمع پتروشیمی این کشور به مردم واگذار می شود تا اقشار مختلف درمدیریت صنایع نفتی مشارکت داشته باشند.
این اقدام کمک زیادی به دولت کویت می کند تا بودجه انقباضی 36 میلیارد دلاری که برای سال های 2017 تا 2019 بسته است را به پیش ببرد.

دولت کویت به رغم سیاست جدید کاهش هزینه ها تاکید کرده است که سرمایه گذاری و توسعه صنایع نفتی خود را متوقف نمی کند و از سرمایه گذاری کلان 18 میلیاردی دلاری خود در بخش صنایع نفتی با هدف تقویت حجم تولید و افزایش آن تا سال 2020 خبر داده است.

به گفته بدر الرفاعی معاون رییس شورای برنامه ریزی کویت این پروژه شامل ساخت پالایشگاه جدید الزور می باشد که بزرگترین تاسیسات نفتی کویت و پیشرفته تر از پالایشگاه مهم الاحمدی خواهد بود.

بنا بر اعلام مقامات کویتی، احداث این پالایشگاه به شکلی صورت می گیرد که در فعالیت آن از سوخت پاک استفاده خواهد شد.

پالایشگاه الزور توانایی تولید روزانه 615 هزار بشکه نفت و 340 هزار بشکه فراورده های نفتی را با کیفیت بالا خواهد داشت.

همچنین 'جمال جعفر' مدیر شرکت ملی نفت کویت در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه ظرفیت این کشور در زمینه استخراج نفت اکنون به مرز سه میلیون و 100هزار بشکه رسیده، گفت: کویت تلاش می کند با توسعه صنعت نفت، حجم تولید خود را تا سال 2020 به چهار میلیون بشکه در روز برساند.

براساس آمار ارایه شده از سوی وزارت نفت کویت، سرمایه گذاری در بخش صنایع نفت و گاز و انرژی این کشور در اولویت برنامه های دولت قرار دارد.

دولت کویت در نظر دارد در سال های آینده بیش از 115 میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند.

با توجه به این که کویت درپی اعمال راهبردی سه گانه افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح 'سوخت های پاک' (Clean Fuels Peojects) است، شرکت ملی نفت این کشور در نظر دارد تا سال ٢۰٢٢ میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد.

برچسب ها