عصر خودرو

رییس سندیکای برق ایران:

لزوم جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی

عصر بازار- رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران با بیان اینکه در یک سال گذشته انتظارها از برجام بسیار بالا بوده است، گفت: امروز باید جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی اولویت نخست کشور باشد.

لزوم جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علیرضا کلاهی با یادآوری نخستین سال اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) افزود: 70 درصد مشکلاتی که کشور از گذشته با آن مواجه بوده، مربوط به سوء مدیریت های داخلی و فقط 30 درصد آنها متاثر از تحریم ها بوده است و این موضوع بویژه در بخش وزارت نیرو صدق می کند.

وی ادامه داد: در بیان موفقیت یا عدم موفقیت برجام، باید در آغاز از خود بپرسیم اگر این برنامه اجرایی نمی شد و دولت یازدهم جلوی اقدام های پوپولیستی (عوام گرایانه) دولت پیشین را نمی گرفت، امروز ایران به چه وضعی دچار بود؟

وی تصریح کرد: امروز باید جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی اولویت نخست کشور باشد؛ به این معنی که شرکت های خارجی بتوانند به ایران آمده و در مدیریت شرکت های داخلی مشارکت کنند.

کلاهی یادآوری کرد: صِرف استقراض یا تامین فاینانس، سرمایه گذاری مستقیم خارجی نیست، بلکه سرمایه گذاری ها باید دارای ارزش افزوده مولد و موثر بوده و موجب ارتقای نظام بهره وری و مدیریتی کشور شود.

وی با بیان اینکه کشور در طول یک سال گذشته و پس از برجام در رسیدن به این مهم ناموفق بود، بخش زیادی از دلایل آن را به درگیری های جناحی داخلی مرتبط دانست و گفت: با وجود این شرایط، برخی قراردادها با خارجی ها منعقد و سرمایه گذاری هایی انجام شد، اما مطابق قابلیت و ظرفیت بالقوه موجود در کشور نبود.

بر اساس این گزارش، شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.

برچسب ها