عصر خودرو

رییس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس:

حمایت از سرمایه گذار، نیازمند عزم ملی است

عصر بازار- رییس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس افزود: زمانی که دیدگاه سازمان برنامه و بودجه برای تنظیم برنامه و بودجه کسب بیشترین درآمد از شرکتهای بورسی است دیگر نمی توان سخنی از عزم ملی در حمایت از بازار سرمایه کرد.

حمایت از سرمایه گذار، نیازمند عزم ملی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از سنا، حسین فهیمی در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیما ابراز داشت: وضع منفی ای که از بورس ارائه می شود نادرست است و افق روشنی برای آن وجود دارد.

    رییس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس ادامه داد: ارزش بورس از 510 هزار میلیارد تومان در دی سال 92 به 330 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

    وی با بیان اینکه حساسیت بورس به شاخصها، اتهام ناروایی به این سازمان است افزود: سازمان بورس از شرکتها سؤال دارد که چرا وضع شاخصها به این صورت درآمده است.

    وی گفت: نرخ سود را نمی توان بدون توجه به مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در نظر گرفت زیرا آنها زیر نظر بانک مرکزی نیستند.

    وی افزود: 25 درصد از نقدینگی کشور در اختیار مؤسسات مالی و اعتباری غیر مجاز است.

    فهیمی گفت: نرخ سود از عوامل کاهش رونق بورس است که باید کاهش یابد. بدون حل مشکل مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که تهدیدی برای نظام بانکی هستند نرخ سود کاهش نمی یابد.

    وی با بیان اینکه حمایت کافی از سرمایه گذار در کشور انجام نمی شود گفت: حمایت از سرمایه گذار به یک وزارتخانه مربوط نمی شود و عزم ملی می خواهد.

    وی با اشاره به اینکه شرکتهایی که در بورس با امتیازاتی پذیرفته شده اند باید امتیازهای آنها به رسمیت شناخته شود، گفت: همه شرکتهای معدنی در بورس پروانه بهره برداری از معادنی دارند که برای آنها تأسیس شده اند.

    رییس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس افزود: شرکت مخابرات مجوز بهره برداری از اپراتور همراه اول را دارد اما هر چند گاهی نهادهایی از مجلس،‌ دولت و قوه قضائیه درباره این شرکتها اظهار نظر و اقدام می کنند که همه این اظهار نظرها و اقدامات باید متوقف شود.

    فهیمی گفت: باید دارایی هایی که به مردم فروخته ایم بپذیریم و از آن حمایت کنیم.

    رییس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس افزود: زمانی که دیدگاه سازمان برنامه و بودجه برای تنظیم برنامه و بودجه کسب بیشترین درآمد از شرکتهای بورسی است دیگر نمی توان سخنی از عزم ملی در حمایت از بازار سرمایه کرد.

    وی گفت: زمانی که سازمان مالیاتی در تدوین معافیت های مالیاتی در بازار سرمایه رویکرد تحقق همه درآمدها را دارد دیگر نمی توان از عزم ملی سخن گفت.

    وی افزود: زمانی که صدا و سیما در آموزش همگانی نگاه تجاری به برنامه های بورسی دارد سخن گفتن از عزم ملی در حمایت از بازار سرمایه جایی ندارد.

    فهیمی با تاکید بر اینکه مهمترین نقش سازمان بورس بیان این مطالب است، خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانه ها یکی از بارهای سنگین است که دولت را مجبور کرده است که درآمد مربوط به این هزینه را تأمین کند.

    فهیمی تصریح کرد: هدفمندی یارانه ها دولت را مجبور می کند به جای پرداخت پیمانکاران که اثر مستقیم بر شرکت های پیمانکاری و شرکتهای فروشنده مواد به آنها را دارند یارانه بپردازد و دولت نمی تواند چنین هزینه ای را پرداخت کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر بازار ( https://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها