عصر خودرو

مدیر‌ منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبر داد

بهره‌برداری از ۸۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد‌

اتصال خط‌‌آهن امیرآباد به شبکه‌‌ با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال

عصر بازار- مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: ۸۵۰۰ میلیارد ریال از پروژه‌های بندر امیرآباد شامل پروژه‌های دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آماده بهره‌برداری است.

بهره‌برداری از ۸۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد‌
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،‌علی خدمتگزار با اعلام این خبر بیان کرد: 6 پست اسکله، دیوار حفاظتی 1650 متری، تجهیزات تخلیه و بارگیری، سیلوی غلات، مجتمع تولید کاغذ، کارخانه فولاد و مخازن 5 هزارتنی روغن خوراکی‌، از پروژه‌های آماده بهره‌برداری در بندر امیرآباد است.

وی از روند عملیات اجرایی کارخانه های تولید MDF به ظرفیت 300 هزارتن و آرد 45 هزار تنی خبر داد و یادآور شد: از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده در بندر امیرآباد 1150 میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی بوده که قریب به 1000 میلیارد تومان آن در 3 سال اخیر جذب شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد پایلوت غلات در شمال کشور است، اظهار کرد: حدود 175 هزارتن ظرفیت برای ذخیره غلات وجود دارد که تا پایان سال جاری جاری به 225 هزارتن ارتقاء خواهد یافت.

خدمتگزار ‌بیان کرد: 30 میلیارد تومان تجهیزات تخلیه و بارگیری شامل مکنده‌های تخلیه غلات و جرثقیل از طریق بخش خصوصی وارد بندر شده است.

وی گفت: علاوه بر این یک دستگاه جرثقیل 64 تنی در حال مونتاژ و یک جرثقیل دیگر تا پایان سال وارد می‌شود؛ همچنین برنامه‌ریزی برای خرید چهار دستگاه جرثقیل دیگر صورت گرفته است.

مدیربندرامیرآباد به افزایش 26 درصدی واردات طی دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: از نظر عملیات تخلیه و بارگیری، سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها سومین بندر کشور هستیم، امیرآباد بندر نسل سوم‌ و بندر شاخص در زمینه صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری ‌است.

خدمتگزار افزود: تا امروز یک میلیون و 850 هزارتن کالا در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شده است که حدود 500 هزارتن مربوط به صادرات و مابقی واردات بوده است.

وی ‌بیان کرد: با وجود ‌بسترسازی و مهیا بودن تجهیزات بندری و همچنین تخفیف‌های 75 درصدی تعرفه‌ها در این بخش  ،دلیل عمده کم شدن صادرات کاهش ارزش روبل روسیه است.

‌خدمتگزار دلیل کاهش 20 درصدی واردات را ممنوع شدن ثبت سفارش گندم به جهت خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک بیان کرد و از اعمال تعرفه 25 درصدی بر آهن آلات وارداتی جهت حمایت از تولید داخلی خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به برخورداری این بندر از اسکله خاص «رو رو ریلی»، به آغاز عملیات اجرایی اتصال این اسکله ‌پس از یک وقفه 10 ساله اشاره کرد.

وی گفت: برای اتصال اسکله رو رو ریلی به شبکه ریلی سراسری بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و با اتمام عملیات اتصال این اسکله به راه‌آهن سراسری شاهد بهره‌برداری از اسکله رو رو ریلی در نیمه اول سال آینده خواهیم بود.

وی مزیت اسکله رو رو را شتاب بخشی در تخلیه و بارگیری، کاهش زمان بارگیری از 24 ساعت به 3 ساعت و کاهش هزینه‌های جانبی دیگر اعلام کرد.

خدمتگزار به اشتغال 3 هزار نفر در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از پروژه‌های سرمایه گذاری در حال ساخت‌، ظرفیت اشتغال به 4 هزار نفر خواهد رسید.

برچسب ها