عصر خودرو

تحلیل بازارهای جهانی

عصر بازار- هفته گذشته نیز بازارها اکثرا مطابق پیش‌بینی‌ها حرکت کرده و اولین نشانه‌های تغییر مسیر در بازارهای گفته شده ایجاد شدند.

تحلیل بازارهای جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»،  برای هفته پیش‌رو نیز احتمالا بازارها به دنبال تثبیت و یا تقویت علایم هفته قبل خواهند بود و با احتمال خوبی روندهای دو ماه گذشته تغییرات اساسی خواهند داشت.

طلا در مسیر صعود

هفته گذشته طلای جهانی تا 1190 دلار در هر اونس هم صعود داشت و احتمالا اهداف 1200 و 1210 دلار را هم می‌تواند طی چند روز آینده به خود ببیند. اگر چه انتظار صعود تا 1210 دلار را قبلا هم داشتیم ولی سرعت صعود کمی بیشتر از انتظار ما بود و توقف در ناحیه 1170 دلار  بدون نزول قابل ملاحظه‌ای همراه شد که می‌تواند سرعت و دامنه  نوسانات را افزایش داده و  نواحی مهم مقاومتی را نادیده گرفته و اعداد جایگزین و جدیدی تعریف کند.  همه این رفتارهای بازار نشان‌دهنده نوعی هیجان پیش‌بینی نشده برای چند روز آینده است و بر شکنندگی آن می‌افزاید که باعث ناپایداری سطوح حمایتی و مقاومتی خواهد شد.
استراتژی مناسب برای چند روز آینده، همراهی با نوسانات صعودی می‌باشد و خصوصا از ناحیه 1200 دلار به بعد بهتر است شرط احتیاط را بجا آورده و از ورود به موقعیت‌های ضعیف‌تر خودداری کنید.

نفت  در فاز اصلاح

نفت تا 51.3 دلار هم ریزش داشت و راه را برای رسیدن به اعداد 48.3 و 49.8 تقریبا هموار کرد. با توجه به قدرت روند صعودی بلندمدت، خرید در این دو ناحیه کم ریسک بوده و به امید یک حرکت تا 52.8 و 54 می‌توان وارد موقعیت خرید شد. در حال حاضر احتمال نزول بیشتر از این اعداد و یا صعود به بالای 54 دلار ضعیف است ولی اگر رسیدن به سطح 48 دلار به پنجشنبه آینده و یا بعد از آن موکول شود احتمال ریزش تا سطوح پایین‌تر و از جمله 43 دلار را برای میان مدت باید در نظر بگیریم. به احتمال زیاد صعود به بالای 54 دلار هم به تاخیری چند ماهه تن خواهد داد.

داو جونز پر تلاش و کم حاصل

اگر چه این شاخص یکبار دیگر خود را به ناحیه 20000 واحد رساند ولی در عبور از آن ناموفق بود که این عدم موفقیت می‌تواند منجر به نزول مجدد تا ناحیه 19300 واحد و یا حتی پایین‌تر هم بشود. با وجود این عدم موفقیت باید روند صعودی این شاخص را فعلا قوی فرض کرد و هر نزولی را یک اصلاح در نظر گرفت که موقعیت‌های خرید کم ریسک‌تر را برای ما فراهم می‌سازند. فعلا کم ریسک‌ترین اعداد به ترتیب در 19800 و 19500 و 19300 واحد قرار دارند و حد خروج در زیر 19200 واحد است. اهداف اولیه نیز در 20000 و 20200 واحد و هدف میان مدت در 21200 واحد قرار دارند.

شاخص دلار و پایان موقتی صعود

اگر چه روند بلندمدت این شاخص صعودی است ولی در میان مدت وارد فاز اصلاحی شده و احتمال صعود به بالای 104 واحد فعلا برای مدتی منتفی شده است و احتمالا نزول تا 100.4 و 98.00 واحد می‌تواند در دستور کار بازار باشد. شکست سطح 98 واحد می‌تواند روند صعودی بلند مدت را هم دچار مشکل کرده و نزول تا 94 واحد را در پی داشته باشد. برای وضعیت فعلی، فروش در حوالی 103 واحد کم ریسک‌تر از خرید می‌باشد.
 

نویسنده: سعید محمدی جزی، تحلیلگر بازار
برچسب ها