عصر خودرو

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت خبر داد

همکاری شرکت اکتشاف با کشورهای خارجی برای اکتشاف نفت و گاز در این کشورها

عصر بازار- مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت از همکاری این شرکت با کشورهای خارجی برای اکتشاف نفت و گاز خبر داد و گفت: موضوع جزو برنامه‌های آینده خواهد بود و معتقد هستم همه شرکت‌های ایرانی باید ۲۰ درصد کار خود را در خارج از کشور انجام دهند.

همکاری شرکت اکتشاف با کشورهای خارجی برای اکتشاف نفت و گاز در این کشورها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سیدصالح هندی در مورد همکاری شرکت اکتشاف با کشورهای خارجی توضیح داد: در زمینه اکتشاف با کشورهای همسایه همکاری داشتیم اما به این صورت نبوده که این کشورها، از ما تقاضای اکتشاف در سرزمین آنها داشته باشند چون این مسئله در سیاست مدیریت اکتشاف نبوده است اما این موضوع جزو برنامه‌های آینده خواهد بود و من معتقد هستم همه شرکت‌های ایرانی باید 20 درصد کار خود را در خارج از کشور انجام دهند زیرا این موضوع باعث می‌شود که در تراز جهانی ارزیابی شوند.

وی ادامه داد: به طور کلی در چشم‌انداز اکتشاف فعالیت در خارج از کشور دیده شده زیرا شرکت اکتشاف یک شرکت قوی و با تجربه محسوب می‌شود. این موضوع طرح شده و شورای عالی اکتشاف مخالفتی با آن نکرده است.

حفر یک چاه اکتشافی در دریای عمان

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت در ادامه درمورد  منابع غیرمتعارف توضیح داد: منابع غیرمتعارف منابعی هستند که به دلیل خصوصیات خاصی که سنگ مخزن دارد، همان جایی که نفت و گاز ایجاد می‌شود، به تله می‌افتند و حرکت نمی‌کنند. در مدیریت اکتشاف بررسی و مطالعه سه منبع غیرمتعارف هیدرات‌های گازی، شیلهای گازی و شیلهای نفتی در دستور کار قرار دارد. البته این منابع در حد مطالعات و شناسایی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

هندی ادامه داد: پروژه شیل نفتی توسط انستیتوی نفت دانشگاه تهران و پروژه هیدرات توسط پژوهشگاه صنعت نفت، انجام و تمام شده است. پروژه شیل گازی نیز توسط پژوهشگاه صنعت نفت در حال انجام بود و حدود70 درصد پیشرفت داشته است. از پروژه شیلهای نفتی و مخصوصا هیدرات گازی در دریای عمان نتایج امیدوارکننده‌ و نسبتاً خوبی به دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه در دریای عمان منابع غیرمتعارف خوبی وجود دارد، تاکید کرد: البته تا حفاری صورت نگیرد، نمی‌توان عدد دقیقی در این زمینه ارائه کرد اما با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود در انتهای برنامه 5 ساله ششم در دریای عمان، یک چاه‌ اکتشافی برای هیدرات‌های گازی حفر کنیم.

برچسب ها