عصر خودرو

با توافق گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق؛

صادرات کلیه فرآورده‌های پتروشیمی‌های مرجع بلامانع شد+سند

عصر بازار-با توافق بین گمرک ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صادرات کلیه فرآورده‌های نفتی پالایشگاهها و پتروشیمی‌های مرجع بلا مانع شد.

صادرات کلیه فرآورده‌های پتروشیمی‌های مرجع بلامانع شد+سند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، صادرات فرآورده‌های نفتی بر اساس ارائه مجوزهای خوشنامی، به دو گونه  صورت می‌گیرد. شرکتهایی که دارای این مجوزها از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌باشند با ارائه  تعهد مناسب می‌توانند با تحویل نمونهِ محموله "بدون معطلی" فرآورده نفتی خود را از کشور خارج کنند. سایر شرکتها که این مجوز را کسب نکرده‌اند، می‌بایست یا تضمین مناسب را فراهم کرده یا  بعد از فرآیند تایید محتویات محموله توسط کارگروه فنی اداره استاندارد، اقدام به صادرات فراورده نفتی خود کنند.

    اما در تازه‌ترین توافق بین گمرک ایران و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه فروش خوراکِ مورد نیاز این محصولات به قیمتهای بین المللی از طرف وزارت نفت، از این پس صادرات کلیه محصولات و  فرآورده‌های  واحدهای مرجع پتروشیمی با رعایت سایر مقررات بلامانع خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، ماه گذشته نیز از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صادراتِ 15 فرآورده پتروشیمی بعد از تطبیق نوع و ماهیت محموله از سوی آزمایشگاه استاندارد  آزاد اعلام شده بود. گفتنی است درامدهای کشور از محل صادرات فرآورده‌های گاز و نفت سالیانه تا 11 میلیارد دلار برآورده می‌شود.

    برچسب ها