عصر خودرو

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد

افزایش اشتغال در گروی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی

عصر بازار : یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر این‌که راه‌حل ایجاد اشتغال در کشور ایجاد امکان سرمایه‌گذاری در اقتصاد است، گفت: دولت عجله می‌کند، اما لازم است ابتدا سرمایه‌گذاری را در کشور افزایش دهد تا تولید و اشتغال در پی آن افزایش یابد.

افزایش اشتغال در گروی جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، تورج دانشور  با اشاره به این‌که راه‌حل افزایش اشتغال ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است، اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاری انجام شود تولید آغاز شده و اشتغال بالا می‌رود. سپس مردم درآمد‌های خود را پس انداز و وارد بانک می‌کنند و دوباره آن را به عنوان سرمایه وارد چرخه اقتصاد خواهند کرد که همین روند به افزایش نرخ اشتغال منجر می‌شود.

    وی با اشاره به این‌که دولت برای بالا‌بردن نرخ نیروی کار عجله می‌کند تصریح کرد: ابتدا لازم است اخلاق و سیاست‌گذاری در زمینه‌ی اقتصادی اصلاح شود تا خارجی‌ها حاضر به سرمایه‌گذاری شوند برای مثال توریسم ایران به تنهایی توان ایجاد ظرفیت پنج میلیون شغل را دارد.

    این کارشناس اقتصادی با تاکید بر این‌که جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند تغییر سیاست ایران است، عنوان کرد: سرمایه‌های داخلی و خارجی در نهایت می‌تواند تولید را بالا ببرد که این چرخه به رونق اقتصادی منجر می‌شود، اما در حال حاضر برعکس این است و به دلیل نبود سرمایه‌گذاری اشتغال نیز در کشور پایین آمده است.

    دانشور با تاکید بر این‌که در داخل سرمایه کافی وجود ندارد و لازم است با برقراری روابط بین‌المللی اقتصاد ایران سرمایه‌های خارجی را جذب کند، گفت: این واقعیت است که سرمایه‌داران تنها در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که برای خودشان سودآور باشد.

    وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بخش نفت و گاز نمی‌تواند اشتغال بالایی برای ایران ایجاد کند و سودآور باشد، بنابراین این سرمایه‌ها لازم است به دیگر بخش‌های اقتصاد جذب شود.

    دانشور در ادامه درباره‌ی آثار توافق هسته‌ای بر تعامل اقتصادی ایران با دیگر کشورها با تاکید بر این‌که این توافق تنها در زمینه هسته‌ای صورت گرفته است، گفت: تعهدات این توافق در زمینه‌های اقتصادی نیست با این حال به دیگر کشور‌ها اطلاع می‌دهد که ایران محل امنی برای سرمایه‌گذاری است.

    وی ادامه داد: اما نمی‌توان انتظارات کوتاه‌مدت از تعامل هسته‌ای و تاثیر آن در اقتصاد داشت، بلکه حداقل آثار آن یک تا دو سال بعد مشخص می‌شود.

    برچسب ها