عصر خودرو

آخرین وضعیت معاملات آتی نفت؛

افزایش بی سابقه واردات نفتی چین

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه، به دلیل افزایش بی سابقه واردات طلای سیاه از سوی چین، با روند افزایشی مواجه شده است.

افزایش بی سابقه واردات نفتی چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه به دلیل گمانه زنی بر سر کاهش بیشتر عرضه و نیز ثبت رکوردی جدید از افزایش تقاضای چین، با روند صعودی روبرو شد.

در همین حال، قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 17 سنت افزایش، به 51 دلار و 54 سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه نفت دریای برنت هم با 15 سنت افزایش، به 54 دلار و 31 سنت به ازای هر بشکه معامله شد. 

همچنین آمارهای واردات نفت خام چین در ماه دسامبر، نشان می دهد که حجم واردات نفت به این کشور با 3.7 درصد افزایش، به 47.82 میلیون تن معادل 11.26 میلیون بشکه در روز رسیده که این رقم، برای مدت مشابه سال قبل، 10.79 میلیون تن ثبت شده و به عنوان یک رکورد جدید برای چینی ها، محسوب می شود. 

به گفته تحلیل گران اقتصادی، افزایش تقاضا از سوی چین در سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت؛ این در حالی است که افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و نیز بنزین این کشور، از روند بیشتر رشد قیمت در معاملات امروز جلوگیری کرد و به نوعی بازار انرژی را تحت الشعاع خود قرار داده است. 

بر همین اساس، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به سیزدهم ژانویه، از رشد 2.3 میلیون بشکه ای برخوردار شده؛ این در حالی است که پیش از این، کارشناسان از پیش بینی افزایش 342 هزار بشکه ای ذخایر نفت خام این کشور صحبت به میان آورده بودند.

بر اساس این گزارش، سازمان بین المللی انرژی اعلام کرد، حجم ذخایر نفت در کشورهای پیشرفته برای چهارمین ماه متوالی در نوامبر سال 2016 میلادی، با روند کاهشی روبرو شد که پیش بینی می شود در ماه دسامبر هم، بار دیگر روند منفی به خود گیرد.

برچسب ها