عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خبر داد:

روند کاهشی قیمت در بازار سکه

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهرضمن تشریح وضعیت بازار طلا و سکه در هفته گذشته و عنوان کرد که حادثه روزگذشته پلاسکو باعث توقف داد و ستد برای ساعاتی شد اما در مجموع تاثیری بر روی بازار نگذاشت.

روند کاهشی قیمت در بازار سکه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای گفت: درهفته گذشته قیمت جهانی طلا به طور متوسط حدود 15 دلار افزایش پیدا کرد و این افزایش تاثیری بر  قیمت های داخلی نداشته است.

وی افزود: هم زمان با افزایش قیمت جهانی طلا در بازارهای خارجی، قیمت ارز در بازارداخلی کاهش پیدا کرد و این کاهش باعث شد که قیمت طلا و سکه هم با افزایش روبه رو نشود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: به طور کلی در هفته گذشته طلا و سکه بازار آرامی را پشت سر گذاشت ومی توان گفت که قیمت سکه در طول هفته روند کاهشی را طی کرد به طوری که قیمت سکه تمام از یک میلیون و198 هزار تومان در پایان هفته به یک میلیون و 185 هزار تومان کاهش یافت یعنی حدود 13 هزار تومان قیمت سکه در هفته ای که گذشت کاهش داشت.

کشتی آرای با اشاره به چشم انداز بازار طلا و سکه تا پایان سال جاری عنوان کرد: بازار داخلی ما به طور طبیعی از بازارهای بین المللی تبعیت می کند و بنابراین مسائل داخلی تاثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد و این قیمت جهانی است که تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین امروزهم که مراسم سوگند ریاست جمهوری آمریکا انجام می شود امکان دارد که قیمت جهانی طلا با نوساناتی همراه شود و بر ارزش دلار تاثیر بگذارد و در نتیجه نوسان قیمت دلار مجددا می تواند بر روی قیمت طلا و سکه تاثیر بگذارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: در روزهای پایانی سال باید ببینیم که قیمت های جهانی چه وضعیتی پیدا خواهد کرد اگر قیمت های جهانی کاهش پیدا کند قیمت ها در بازار داخلی هم کاهش پیدا می کند و اگر قیمت جهانی افزایش پیدا کند طبیعتا قیمت های داخلی نیز افزایش پیدا می کند.

کشتی آرای در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به حادثه ناگوار پلاسکو در روز گذشته و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه گفت: صرافی فعالیت شان بعد از این حادثه برای مدتی تعطیل شد و داد و ستد ها برای چند ساعت مختل شد اما در مجموع حادثه دیروز تاثیری روی وضعیت بازار طلا وسکه نگذاشته است.


وی افزود: طبیعتا حادثه ای بود که باعث تاسف جامعه اصناف شد و تعدادی از هموطنان از صنف های مختلف دچار آسیب دیدگی و زیان شدند که امیدواریم به وضعیت شان رسیدگی شود.

برچسب ها