عصر خودرو

طرح جامع انرژی چین اعلام شد

تولید ۲۰۰ میلیون تن نفت تا سال ۲۰۲۰

عصر بازار- چین اعلام کرد که بر اساس برنامه راهبردی تدوین شده و طرح جامع انرژی، در نظر دارد میزان تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۰۰ میلیون تن افزایش دهد.

تولید ۲۰۰ میلیون تن نفت تا سال ۲۰۲۰
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ‌در برنامه توسعه پنج ساله این کشور آمده است که میزان تولید گاز طبیعی و عرضه آن هم تا آن زمان فراتر از 360 میلیارد متر مکعب خواهد بود.

کمیسیون توسعه و اصلاحات چین روز جمعه در تارنمای خود آورده است؛ براساس برنامه ریزی صورت گرفته از سال 2016 میلادی تا سال 2020 میلادی هر سال یک میلیارد تن به ذخایر نفتی ثابت کشور افزوده می شود.

از جمله برنامه های کشور برای تحقق اهداف فوق ایجاد خطوط لوله در سراسر کشور و همچنین توسعه منابع تجدید پذیر انرژی است.

همچنین اعلام شده است که میزان ذخایر ثابت گاز طبیعی چین تا سال 2020 میلادی در حدود 16 هزار میلیارد متر مکعب خواهد بود.

تولید نفت چین در سال گذشته میلادی بر اساس آمار جدید منتشره این کمیسیون بیش از 181 میلیون و 200 هزار تن بوده است که در مقایسه با سال 2015 میلادی 7.2 درصد کمتر شده است.

همچنین چین در سال 2016 میلادی 121 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب گاز تولید و 63 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب گاز طبیعی وارد کرد که در مقایسه با یک سال قبل از آن 16 و نیم درصد افزایش داشته است.

مرکز تحقیقات شرکت ملی نفت چین اعلام کرده است که وابستگی این کشور به نفت وارداتی در سال 2016 میلادی نزدیک به 65 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، چین در سال گذشته میلادی 313 میلیون تن نفت مصرف کرد که یک درصد کمتر از سال 2015 میلادی بوده است.

برچسب ها