عصر خودرو

تلاش دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات کشاورزان؛

عرضه ۱۷۰ تن سیب مراغه از طریق بورس محصولات کشاورزی

عصر بازار- معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با اشاره به ورود محصول سیب این شهرستان به تالار بورس گفت: امسال برای اولین بار ۱۷۰ تن سیب مراغه از طریق بورس محصولات کشاورزی عرضه شد.

عرضه ۱۷۰ تن سیب مراغه از طریق بورس محصولات کشاورزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ظفر محمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سردخانه های محصولات کشاورزی مراغه افزود: با توجه به راه اندازی دفتر نمایندگی بورس محصولات کشاورزی در مراغه، این محصول به دور از مشکلات واسطه گری خرید و فروش و صادر می شود.

وی با بیان اینکه امسال 180 هزار تن محصول سیب توسط باغداران مراغه برداشت شده ادامه داد: این شهرستان به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول کشاورزی از ظرفیت های بالایی در تولید محصولات باغی برخوردار است.

محمدی اضافه کرد: خسارت های ناشی از پدیده های جوی و کاهش رغبت برای خرید این محصول از مشکلات پیش روی باغداران و تولیدکنندگان این محصول کشاورزی بوده که با تلاش های دولت تدبیر و امید و ارائه تسهیلات لازم و بازگشایی مبادی صادرات کشاورزی، این مشکلات به زودی مرتفع می شود.

وی با اشاره به وجود واحدهای سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی از جمله سیب در مراغه گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، وجود مالیات بر ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی و نگهداری این محصولات و نیز عدم استمهال تسهیلات بانکی توسط بانک های عامل از مشکلات این واحدهای بخش کشاورزی در این شهرستان است.

وی افزود: با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده با بانک های عامل و ادارات امور مالیاتی استان و کشور، تسهیلات لازم برای رونق و توسعه این واحدهای فعال فراهم می شود.

وی ادامه داد: رویکرد دولت تدبیر و امید، ایجاد رونق کسب و کار و رشد اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی در منطقه حاصل خیز مراغه است.

شهرستان مراغه با بیش از 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.

مراغه در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی مقام اول را به خود اختصاص داده و 70 درصد از سیب درختی تولیدی این شهرستان به کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس صادر می شود.

شهرستان مراغه قطب تولید سیب در آذربایجان شرقی بوده و سالانه از هشت هزار و 500 هکتار باغات سیب این شهرستان، بیش از 180 هزار تن از این محصول برداشت می شود.

شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب ها