عصر خودرو

نگرانی فعالان صنعت نفت جهان از بازگشت نفت شیل آمریکا

عصر بازار- مقامات ارشد شرکت های نفتی جهان که در نشست مجمع جهانی داووس شرکت دارند، هنوز به طور کامل نگاهی افزایشی به قیمت نفت ندارند. آنچه مانع از چشم انداز افزایشی آنها شده، نفت شیل آمریکاست که احتمالا افزایش قیمت ها را محدود خواهد کرد.

نگرانی فعالان صنعت نفت جهان از بازگشت نفت شیل آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مقامات ارشد شرکت های نفتی جهان که در نشست مجمع جهانی داووس شرکت دارند، هنوز به طور کامل نگاهی افزایشی به قیمت نفت ندارند. آنچه مانع از چشم انداز افزایشی آنها شده، نفت شیل آمریکاست که احتمالا افزایش قیمت ها را محدود خواهد کرد و موجب ایجاد دوره ای از نوسانات بیشتر در بازار خواهد شد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان  و باب دادلی، مدیر شرکت بی پی در سخنانی در داووس گفتند، نفت بالای 50 دلار موجب شده که بازگشت نفت آمریکا به بازار آغاز شود. به گفته فیث بیرول، مدیر آژانس بین المللی انرژی، افزایش بیشتر قیمت ها این روند را سرعت خواهد بخشید.
بیرول افزود: «من انتظار دارم که تولید نفت آمریکا در نتیجه تقویت قیمت ها، مجددا شروع به افزایش کند- همه نشانه ها از این حکایت دارد.» بیرول در ادامه گفت: «قیمت ها افزایش خواهد یافت، تولید نفت آمریکا و دیگر کشورها بالا خواهد رفت و مجددا بر قیمت ها فشار خواهد آورد. این افزایش و کاهش ادامه دارد. ما در حال ورود به دوره نوسانات بیشتر در قیمت نفت هستیم.»
در طی 6 ماه گذشته و همزمان با تقویت قیمت ها، تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا 46 درصد افزایش یافته است.
بجارنه شیلدراپ، تحلیلگر ارشد بانک سب ای بی در اوسلو گفت: «این بدان معناست که هرچند سال 2017 برای قیمت نفت بسیار افزایشی آغاز شده، اما این وضعیت تا پایان سال پابرجا نخواهد ماند... تحویل فیزیکی نفت مجددا قیمت نفت را در نیمه دوم امسال کاهش خواهد داد.»
وزیر انرژی عربستان در داووس از افزایش تولید نفت آمریکا استقبال کرد و گفت، تقاضای آینده برای نفت مستلزم عرضه نفت از سوی همه منابع است. وی همچنین گفت، ممکن است بازگشت نفت شیل آمریکا به بازار با محدودیت هایی مواجه باشد.

برچسب ها