عصر خودرو

بلومبرگ اعلام کرد؛

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری جنرال موتورز در آمریکا با هشدار ترامپ

عصر بازار- جنرال موتورز به‌دنبال انتقاد اخیر رییس جمهور منتخب آمریکا، برنامه سرمایه گذاری حدود یک میلیارد دلار در این کشور را اعلام خواهد کرد.

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری جنرال موتورز در آمریکا با هشدار ترامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، جنرال موتورز به‌ دنبال انتقاد اخیر رئیس جمهور منتخب آمریکا، برنامه سرمایه گذاری حدود یک میلیارد دلار در این کشور را اعلام خواهد کرد؛ این سرمایه گذاری به جنرال موتورز کمک می‌کند، بیش از 10000 شغل را ایجاد یا حفظ کند؛ در حالی‌که این خودروساز قصد دارد تلاش‌های دیگری برای افزایش میزان اشتغال در آمریکا انجام دهد.

کرگ گلایدن، مشاور کل جنرال موتورز در مصاحبه با وال استریت ژورنال اظهار کرد: هرگونه سرمایه گذاری که از سوی این شرکت اعلام شود، از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده و واکنشی به انتقاد ترامپ نبوده است.

بر اساس این گزارش، از زمان آغاز سال جاری، جنرال موتورز و سایر خودروسازان برای تولید خودرو در مکزیک هدف انتقاد شدید دونالد ترامپ قرار گرفته‌اند. ترامپ در سوم ژانویه تهدید کرد برای واردات خودروهای شورولت کروز که در مکزیک تولید می‌شوند، مالیات سنگینی وضع خواهد کرد.

دونالد ترامپ که در تبلیغاتی انتخاباتی خود وعده داده بود، مشاغل تولیدی را به آمریکا بازگرداند، هفته جاری در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان، اظهار کرد: برای خودروهای شرکتهای آلمانی که از مکزیک وارد آمریکا می‌شوند 35 درصد مالیات دریافت خواهد کرد.

با این حال، فروش خودرو در آمریکا از سال 2009 رو به افزایش بوده و در سال 2016 به رکورد جدیدی صعود کرد

خودروسازان اخیراً از سرمایه گذاری در آمریکا خبر داده‌اند؛ اما اعلام کرده‌اند که این سرمایه گذاری‌ها در واکنش به ترامپ نبوده است.

برچسب ها