عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

انعقاد ۲۲ هزار قرارداد آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران روز گذشته به ۲۲هزار و ۶۲۴ قرارداد رسید.

انعقاد ۲۲ هزار قرارداد آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر 5 سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات ، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 225 هزار تومان، کاهش 0.3 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 265 هزار تومان افت 0.11 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 304 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.31 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 385 هزار تومان معامله و افت 0.27 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 374 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.46 درصدی را به ثبت رساند.

نگاهی به بازار نقدی و جهانی

درهمین حال در بازار نقدی سکه هم روز گذشته قیمت ها اندکی نزولی بود. به این ترتیب سکه طرح قدیم در محدوده یک میلیون و 155 هزارتومان معامله شد و نیم سکه هم 602 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین ربع سکه 318 هزارتومان و سکه گرمی هم 204 هزارتومان داد و ستد شد.

قیمت طلا هم در بازارهای جهانی روز گذشته در آستانه سخنرانی مهم نخست وزیر بریتانیا درباره روند خروج از اتحادیه اروپا، با افزایش نسبی روبرو شد. به این ترتیب قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1205 دلار رسید. در همین حال قیمت طلا روز دوشنبه نیز برای لحظاتی به بیش از 1207 دلار رسید که این بالاترین رقم در 7 هفته اخیر بوده است.

ریچارد ژو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری "هواآن گلد" چین تاکید کرد: قیمت طلا در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش روبرو خواهد شد، نگرانی ها نسبت به سیاست های ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا و فشار ناشی از نوسانات نرخ ارز در چین نیز می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

برچسب ها