عصر خودرو

بانک مرکزی ابلاغ کرد؛

جزئیات بخشنامه دولت برای تشویق سرمایه گذاری خارجی

عصر بازار-براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، شرکت‌هایی که از طریق سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی‏‏-خارجی و با حداقل ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری طرف خارجی تاسیس‌ می‌شوند، اگر نسبت سرمایه‌گذاری طرف خارجی آن کمتر از ۵۰ درصد نشود، به مدت حداکثر سه‌ سال به عنوان ذی‌نفع واحد مستقل قلمداد ‌‌می‌‌‌گردند.

جزئیات بخشنامه دولت برای تشویق سرمایه گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازا» به نقل از مهر، بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه ای ضوابط تشویق سرمایه گذاری خارجی با رویکرد صادرات محور و با هدف حمایت از سرمایه گذاری های مشترک با سرمایه گذاران خارجی در داخل کشور را اعلام کرد.

در بخشنامه بانک مرکزی آمده است:

مدیران عامل محترم بانکها و موسسات اعتباری

با سلام؛

احتراماً، به استحضار می رساند شورای محترم پول و اعتبار در یک هزار و دویست و بیست و هفتمین جلسه مورخ 1395/10/14 در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر تشویق سرمایه گذاری خارجی با رویکرد صادرات محور و با هدف حمایت از سرمایه گذاری های مشترک با سرمایه گذاران خارجی در داخل کشور به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای خروجی از تنگنای اعتباری و رکود در شرایط کنونی کشور، مقرر نمود:

«کلیه شرکت هایی که با مشارکت ایرانی-خارجی و با حداقل 50 درصد سرمایه گذاری طرف خارجی در کشور ایجاد می گردد، برای حداکثر سه سال به عنوان یک ذی نفع واحد مستقل قلمداد شوند، مشروط بر اینکه نسبت سرمایه گذاری طرف خارجی ظرف مدت مذکور از 50 درصد کمتر نگردد.

بدیهی است شرکت تاسیس شده ایرانی-خارجی به عنوان یک ذی نفع واحد مستقل، مشمول مفاد مقررات و آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان می گردد».

با عنایت به مراتب فوق، خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به قید تسریع به تمامی واحدهای آن بانک/ موسسه اعتباری غیر بانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید. همچنین مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا نسخه از بخشنامه ابلاغی به واحدهای ذی ربط، به مدیریت کل نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری بانک مرکزی ارسال گردد.

مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی

اداره مطالعات و مقررات بانکی

عبدالمهدی ارجمندنژاد  حمیدرضا غنی آبادی

برچسب ها