عصر خودرو

پول‌هایی به ارزش چند سنت آمریکا

اسکناس‌های جدید ونزوئلا منتشر شد

عصر بازار- اسکناس‌های جدید ونزوئلا منتشر و به سبد پولی این کشور ترزیق شدند که بر این اساس، ارزش آنها تنها چند سنت آمریکا است.

اسکناس‌های جدید ونزوئلا منتشر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عرضه اسکناس‌های جدید در کشور تورم‌زده ونزوئلا آغاز شده تا مردم این کشور، در داد و ستدهای خود برای جابجایی پول، با مشکل کمتری روبرو شوند. 

در همین حال، اسکناس های 500، 5000 و 20 هزار بولیواری این کشور روانه سبد پولی ونزوئلا شده؛ این در حالی است که قرار بود انتشار اسکناس های جدید در آخرین ماه سال گذشته میلادی انجام گیرد که به دلیل یکسری نگرانی ها و هرج و مرج، با تاخیر روبرو شد.

همچنین «نیکولاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده که به دلیل اینکه اسکناس های 100 بولیواری نیز توسط مافیا جمع آوری شده، خواهان خارج کردن آنها از سبد پولی این کشور است. 

البته تا پیش از این، اسکناس های 100 بولیواری به عنوان بزرگترین اسکناس ونزوئلا به حساب می آمد که اکنون ارزش آن، فقط چند سنت آمریکا است. 

در همین حال، وجود اسکناس های جدید در ونزوئلا موجب یکسری مشکلات شده که برای مثال خردکردن آنها برای مردم در هنگام خرید کالا، مشکل شده است.

بر اساس این گزارش، بر اساس تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول، نرخ تورم ونزوئلا در سال جاری میلادی 1660 درصد پیش بینی شده است.

برچسب ها