عصر خودرو

رشد ۱۱۰ درصدی فروش رنو در بازار ایران پس از برجام

عصر بازار- میزان فروش خودروهای شرکت رنو در بازار ایران در سال گذشته میلادی (سال ۲۰۱۶ مصادف با سال اول اجرای برجام) با بیش از ۱۱۰ درصد افزایش به ۱۰۸ هزار و ۵۳۶ دستگاه رسیده است.

رشد ۱۱۰ درصدی فروش رنو در بازار ایران پس از برجام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم ، گروه خودروسازی رنو در گزارش عملکرد سال 2016 خود اعلام کرده که میزان فروش جهانی محصولاتش با 13.3 درصد معادل 374 هزار دستگاه افزایش به 3.18 میلیون دستگاه رسیده که یک رقم بی سابقه بوده است. این شرکت همچنین پیش بینی کرده که روند رشد فروش محصولاتش در سال 2017 نیز با تولید خودروهای جوان پسند، عرضه مدل های جدید و توسعه بین المللی بازارها تداوم یابد.

در گزارش رو آمده است، میزان فروش خودروهای این شرکت در ایران با افزایش 110.7 درصدی مواجه بوده و رنو توانسته 8.4 درصد از سهم بازار خودروی ایران را به خود اختصاص دهد، در حالی که این رقم در سال 2015 میلادی 3.7 درصد بوده است. این شرکت توانسته موقعیت خود به عنوان یک بازیگر مهم در بازار ایران را پس از تحریم ها مجددا به دست آورد و تنها در طی یک سال به لطف عملکردی موفق در زمینه عرضه خودروهایی نظیر تندر و ساندرو، سهم خود از بازار خودروی ایران را به دو برابر افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، ایران یازدهمین بازار بزرگ خودروهای تولیدی شرکت رنو در سال 2016 بوده است. کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

همچنین میزان کل فروش محصولات رنو در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2016، رشدی 36.4 درصدی داشته و از 360 هزار و 29 دستگاه به 491 هزار و 151 دستگاه رسیده است.

برچسب ها