عصر خودرو

پاسخ های مدیرعامل "کچاد" به ۵ سوال مهم نهاد ناظر درمورد بودجه

عصر بازار- مدیر عامل چادرملو به ۵ سوال نهاد نظر درباره بودجه سال جاری مبنی بر کاهش فروش فولاد، مغایرت در محاسبات نرخ فروش محصولات، کاهش هزینه های مالی شرکت و عدم پیش بینی هزینه های مالی و کاهش سایر درآمدهای متفرقه و معافیت مالی پاسخ داد.

پاسخ های مدیرعامل "کچاد" به ۵ سوال مهم نهاد ناظر درمورد بودجه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ابتدا محمد نوریان با اشاره به کاهش 20 هزار تنی فروش در بودجه 9 ماهه گفت: کمبود شدید نقدینگی در تامین به موقع هزینه های باقیمانده و تاثیر آن در تاخیر شروع راه اندازی به همراه مشکلات فراوان ترخیص بخشی از ماشین آلات و تجهیزات بخش خارجی باتوجه به مقررات گمرکی و همچنین مصادف شدن زمان راه اندازی با سال جدید میلادی که باعث محروم شدن از حضور به موقع کارشناسان خارجی شد از دلایل کاهش فروش شرکت هستند.

نوریان همچنین درباره مغایرت در نرخ فروش محصولات با آخرین اطلاعات منتشره شرکت فولاد خوزستان اظهار کرد: به اعتقاد بنده پیش بینی شرکت فولاد خوزستان از نرخ فروش شمش فولاد خوش بینانه تنظیم شده و بایستی اصل محافظه کاری و احتیاط را رعایت کرد.

وی در پاسخ به کاهش هزینه های مالی شرکت و عدم پیش بینی هزینه مالی با عنایت به اینکه شرکت دارای تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت شناسایی شده در ترازنامه است، بیان کرد: کاهش در هزینه مالی صراف مربوط به طرح کارخانه فولاد بوده و باتوجه به تاخیر در شروع راه اندازی تجاری کارخانه فوق و تداوم داشتن جریان خروج نقدینگی برای طرح مذکور، هزینه های مالی مترتبه نیز در هزینه های قبل از بهره برداری دارایی در جریان تکمیل منظور شده است.

این مقام مسئول کاهش در درآمدهای متفرقه را ناشی از تفاوت فروش واقعی بهره برداری از نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی با پیش بینی های قبلی عنوان کرد و افزود: در پیش بینی های قبلی میزان فروش برق به اندازه تولید لحاظ گردیده بود، در حالی که میزان تقاضای شرکت مدیریت برق کشور نسبت به آمادگی عرضه برق توسط شرکت، کاهش داشته است. همچنین درآبان ماه سال جاری به دلیل انجام تست کارایی واحد بخار و کل بلوک نیروگاه در کسری از ایام فوق واحدهای تولید برق از مدار خارج شده است، کارشناسان فنی علت رویداد مذکور را غیر قابل پیش بینی بودن اعلام نموده اند.

مدیرعامل کچاد در پایان توضیحات مکفی درخصوص معافیت مالیاتی شرکت داد: شرکت ما با لحاظ واقع شدن دوره اتمام معافیت ماده 132 در محدوده زمانی اجرای برنامه پنجم، همچنین واقع شدن در محیط های جغرافیایی فعالیت ساختگاههای تولیدی شرکت در فهرست مناطق محروم و تایید اداره کل قوانین مجلس از مزایای پیش بینی شده ماده 159 قانون برنامه پنجم به همراه طرح موضوع استمرار معافیت مالیاتی در سازمان بورس و ارائه توضیحات مکفی در جهت اقناع سازمان به عنوان یکی از محیط های نظارتی شرکت، از معافیت مالیاتی برخوردار است.

برچسب ها