عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل:

کل رقم قرارداد با بوئینگ و ایرباس برای ۲۰۰ هواپیما ۱۸ میلیارد دلار است

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل با بیان اینکه قرارداد خرید ۲۰ فروند ATRبرای هما نهایی شد، گفت: کل رقم قرارداد خرید ۲۰۰ هواپیما برای ایران‌ایر ۱۸ میلیارد دلار است.

کل رقم قرارداد با بوئینگ و ایرباس برای ۲۰۰ هواپیما ۱۸ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، اصغر فخریه کاشان در تشریح آخرین جزئیات قرارداد خرید هواپیما توسط ایران‌ایر و مذاکرات با کمپانی‌های سازنده هواپیما اظهار داشت: نمایندگان کمپانی ایتالیایی ATR در تهران بودند که مذاکرات انجام شد.

وی ادامه داد: قرارداد خرید هواپیماهای ATR برای ایران‌ایر نهایی شده و آماده امضا است.

قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل با بیان اینکه مقرر شد ایران‌ایر 20 فروند هواپیمای ATR خریداری کند، گفت: در حال حاضر این قرارداد مراحل اخذ مجوزهای داخلی هما را طی می‌کند.

فخریه کاشان اظهار داشت: رقم قرارداد ایران‌ایر با کمپانی ATR برای تحویل این 20 فروند هواپیما، از نظر مالی 400 میلیون دلار است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال 2 فروند ایرباس دیگر از سوی کمپانی ایرباس تحویل ایران‌ایر می‌شود، اظهار داشت: همچنین قرارداد ایران‌ایر با کمپانی بوئینگ نیز به امضا رسید و نهایی شد.

قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل در مورد رقم قرارداد خرید 200 فروند هواپیما برای ایران‌ایر با 3 کمپانی ایرباس، بوئینگ و ATR و ابهامات ارقام مالی این قرارداد گفت: در همه جای دنیا قرارداد خرید هواپیما محرمانه است، اما بدانید کل رقم قرارداد هما با این سه کمپانی هواپیماساز کمتر از 18 میلیارد دلار است.

وی همچنین ضمن انتقاد از برخی از رسانه‌ها مبنی بر ادعای ممنوع‌الخروج بودن هواپیما، توضیح داد که در صنعت هوایی، چیزی به عنوان ممنوع‌الخروج بودن معنا ندارد و متأسفانه دقت و صراحت در اطلاع‌رسانی از سوی برخی انجام نمی‌شود.

وی اظهار داشت: قطعاً بیان چنین مواردی با استقبال شرکت‌های تأمین مالی خرید هواپیما در تناقض است و منطقی نیست.

بر اساس این گزارش، ایران‌ایر در قالب 3 قرارداد با کمپانی‌های ایرباس، بوئینگ و ATR، دویست فروند هواپیما خریداری می‌کند که تا 10 آینده وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.

مقرر شده است ایران‌ایر 80 فروند هواپیمای بوئینگ، 20 فروند هواپیمای ATR و 100 فروند هواپیمای ایرباس از این 3 کمپانی در قالب فاینانس و اجاره به شرط تملیک دریافت کند.

برچسب ها